معرفی ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2020

    کد خبر :756139

شرکت “اینتربرند” هر سال باارزش‌ترین برندهای جهان را معرفی می‌کند. تاثیر پاندمی کرونا امسال اما بر لیست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان نیز قابل رویت است.

1- در این لیست برند اپل نه تنها از جایگاه نخست خود دفاع کرد، بلکه ارزش آن باز هم افزایش یافت و در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید که فاصله معنی‌داری با دیگر برندهای جهان دارد.

2 – ارزش شرکت تجارت اینترنتی آمازون با افزایش ۶۰ درصدی به ۲۰۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسید. این شرکت با ارتقا یک رتبه موفق شد در جایگاه دوم لیست اینتربرند قرار بگیرد. پاندمی کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش خریدهای آنلاین در موفقیت آمازون تاثیر بسزایی داشته است.

3 – مدال برنز سال ۲۰۲۰ به شرکت مایکروسافت رسید. ارزش این شرکت هم در این سال افزایش یافت و به ۱۶۶ میلیارد دلار رسید.

4 – برند گوگل با کاهش ارزش روبرو شد و از رتبه دوم به چهارم در سال ۲۰۲۰ سقوط کرد. ارزش این شرکت ۱۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

5 – ارزش شرکت کره‌ای سامسونگ که دارای زیرمجموعه‌های گوناگون از الکترونیک تا صنایع سنگین است در سال ۲۰۲۰ افزوده شد و به ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید. برند سامسونگ با یک رتبه افزایش در لیست “اینتربرند” در جایگاه پنجم قرار گرفت.

6 – معروف‌ترین نوشیدنی جهان، گرچه از اجزای دائمی لیست باارزش‌ترین برندهای جهان است، اما امسال با تنزل یک‌رتبه‌ای در جایگاه ششم قرار گرفت و ارزش آن ۵۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است.

7 – ژاپن با شرکت تویوتا دارای باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان است. این شرکت با ارزشی معادل ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار موفق شد از جایگاه هفتم خود در میان ۱۰ برند برتر جهان دفاع کند.

8 – امسال هم مرسدس بنز تنها برند آلمانی است که موفق شده در میان ده برند برتر جهان جای گیرد و با ارزشی معادل ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از جایگاه هشتم خود در لیست “اینتربرند” دفاع کند.

9 – بنظر می‌رسد غذای “فست فود” هنوز هم برای تعدادی لذیذ است. برند فروشگاه زنجیره‌ای “مک دونالد” با ارزش ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار همچون سال ۲۰۱۹ در رتبه نهم قرار دارد.

10 – میکی ماوس احتمالا احساس غرور خواهد کرد. برند والت دیسنی با ارزشی معادل ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار دوباره در این سال در رتبه دهم قرار گرفت.

11 – جایگاه شرکت خودروسازی آلمانی “بی‌‌ام‌و” در سال ۲۰۲۰ تغییری نکرد و با ارزش تقریبا ۴۰ میلیارد دلار در رتبه یازدهم باقی ماند و موفق نشد در میان ۱۰ برند برتر جهان جای گیرد.

12 – شرکت اینتل در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، همچنین انواع مختلف ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می‌کند که ارزش آن در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار بود و با ارتقا یک رتبه، دوازدهم شد.

13 – فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ یک رتبه ارتقا یافت و با ارزش ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

14 – ارزش شرکت شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار “آی بی ام” با دو رتبه تنزل به ۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ رسید و در رتبه چهاردهم قرار گرفت.

15 – شرکت نایکی با ارزش ۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در رتبه پانزدهم قرار دارد و با ارزش‌ترین شرکت فعال در عرصه مد است. نایکی به نسبت سال ۲۰۱۹ یک رتبه ارتقا یافته است.

ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید