معاون استاندار تهران: برگزاری انتخابات سالم و آرام مستلزم رعایت مر قانون است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۲

معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد که برای برگزاری انتخاباتی سالم، منظم و آرام باید مر قانون توسط مجریان و ناظران رعایت شود.

سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اینک که صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا مشخص شده، باید همه بپذیرند که اگر مبنای کار، قانون باشد همه کارها با آرامش و نظم پیش خواهد رفت و ادامه کار هم باید مبتنی بر قانون و مرّ قانون باشد.
وی افزود: در هیچ موضوع اجتماعی و سیاسی به اندازه انتخابات مردم و نخبگان یک جامعه به همدیگر نزدیک نمی شوند و افراد جامعه حول انتخاب کاندیداهای مشخص برای پست های مشخص به همفکری و بحث می پردازند.
چاوشی گفت: انتخابات از ظرفیت های همگرایی، وحدت و اتحاد خوبی برخوردار است و تمام کسانی که مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته اند برای ملت ما رجل مذهبی سیاسی هستند و هیچ وهنی را در خصوص آنان که آبروی خود را برای جمهوری اسلامی در سبد اخلاص گذاشته اند جایز نمی دانیم.
وی گفت: همه تلاش خود را برای کنترل فضای سیاسی حاکم بر انتخابات بر اساس قانون و رویه های اخلاقی با هدف برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرنشاط بکار خواهیم گرفت.
به گفته معاون سیاسی استاندار تهران، با تائید صلاحیت نهائی نامزدهای دوره دوازدهم ریاست جمهوری که از نظر شورای نگهبان به عنوان رجال سیاسی مذهبی قابل قبول و واجد صلاحیت شناخته شده اند، انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده است.
چاوشی ادامه داد: شورای نگهبان که یک نهاد قانونی و ذیصلاح در قانون اساسی جمهوری اسلامی شناخته شده است، این چهره ها را به عنوان افرادی که حداقل شرایط لازم را به عنوان رجال مذهبی و سیاسی دارا هستند، برگزیده است و بقیه کار بر عهده مردم است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: هیچ کس حق هزینه از اعتبار هیچ نهاد و سازمانی برای کسب قدرت یا حفظ قدرت را ندارد.

** حضور آگاهانه مردم، ضامن اصلی کیفیت انتخابات
معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: هیچ گروه و شخصیتی به هیچ بهانه ای مجاز به تحت الشعاع قرار دادن حق قانونی و مشروع مردم نیست.
وی افزود: امیدواریم مردم با آگاهی در انتخابات حضور یابند چرا که ضامن اصلی کیفیت انتخابات، حضور آگاهانه مردم است.
چاوشی گفت: مردم برای تحقیق در مورد صلاحیت و توانایی نامزدهای مطرح و انتخاب اصلح حتماً با افراد مورد اعتماد و وثوق خود که از نظر فکری به آنها تعلق خاطر دارند مشورت کرده و این مساله را هم درک می کنند که در شرایط حساس کشور و اوضاع بحرانی منطقه، نباید مدیریت کشور، شهرها و روستاها را به دست افراد بی تجربه بسپارند یا تحت تاثیر تبلیغات نسنجیده و وعده های غیرعملی قرار گیرند.

** لزوم تکریم و احترام همه کاندیداهای تائید صلاحیت شده
رئیس ستاد انتخابات استان تهران اظهار کرد: رقابت برای انتخاب اصلح، پسندیده است و بر همگان فرض است که نامزدهایی را که حاضر به فداکاری برای میهن شده اند مورد احترام و تکریم قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: کشور ایران با وجود امکانات و منابع فراوان نیازمند مدیریتی شایسته و پرتلاش است که ضمن صیانت از عزت ایرانیان در قبال فشارهای بین المللی، امور داخلی را نیز با قدرت پیش ببرد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که جریان های سیاسی در راستای آگاهی بخشی به توده های مردم و معرفی صادقانه نامزدها در یک رقابت پرشور، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم که اقتدار و شکوه همبستگی ایرانیان را به نمایش گذارد، گام بردارند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید