معافیت واحدهای مسکونی لوکس از مالیات

    کد خبر :977867
معافیت واحدهای مسکونی لوکس از مالیات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد تومان در سال آینده موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۷ اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و در جریان بررسی بند «ذ» تبصره ۶ لایحه که به اخذ مالیات از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای بالای ۲۰ میلیارد تومان بازمی‌گشت، با پیشنهاد محمدمهدی مفتح مبنی بر حذف واحدهای مسکونی از این مصوبه موافقت کردند.

بر این اساس واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد تومان از پرداخت مالیات در سال آینده معاف شدند.

در ادامه جلسه محمد باقر قالیباف گفت: با حذف واحدهای مسکونی از این بند عملاً ابهاماتی ایجاد شده است، چرا که اکنون ویلاهای غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و ما در اینجا با اخذ مالیات برای باغ ویلاهای مجاز عملاً آنها را جریمه می‌کنیم. در این مصوبه ذکر شده که در شهرهای بالای یکصد هزار نفر در حالی که اکثر باغ ویلاها در شهرهای کوچک هستند. این بند را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا ابهامات آن مرتفع شود.

به گزارش مهر، بر اساس جز یک بند «ذ» تبصره ۶ که به کمیسیون ارجاع شد، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز با احتساب عرصه و اعیان و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی – اداری و تجاری در محدوده شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت که ارزش روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در ۱۰۰۰ می‌باشد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. دانشجوی سابق گفت:

    واحد مسکونی بالای ۲۰ میلیارد تومان متعلق به مستضعفان سابق است و باید از مالیات معاف باشد . چاقو دسته خودش را نمی برد !

دیدگاهتان را بنویسید