مصونیت از ویروس کرونا چه مدت طول می‌کشد؟

    کد خبر :763158

شین کروتی، ویروس شناس و از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «بیشتر افراد دارای حافظه ایمنی قابل توجهی نسبت به این ویروس به مدت شش ماه یا بیشتر هستند و می‌توانند در این دوره خود را از ابتلا به بیماری محافظت کنند، که باید ناشی از حافظه ایمنی بدن باشد.»

مقاله دیگری که در ماه گذشته در مجله پزشکی ایمنی منتشر شد نشان داد که افراد با موارد خفیف ابتلا می‌توانند آنتی بادی‌هایی تولید کنند که به مدت حداقل پنج تا هفت ماه پس از ابتلا به کرونا از بدن محافظت می‌کنند. اگرچه این تحقیقات قطعی نیستند، اما می‌توانند تا حد زیادی پیش بینی کننده و موثر باشند.

مطالعات دیگر نیز ایمنی طولانی مدت را بررسی کرده اند، که به گفته کارشناسان نشانه دلگرم کننده‌ای است و نویدبخشی برای تولید واکسن است. دکتر جیم کلنر، عضو تیم مدیریت کرونای کانادا در این خصوص می‌گوید: «این داده‌های مهمی است تا ما را به درک بهتر پاسخ طولانی مدت به کرونا هدایت کند.»

براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی (WHO)، اکثر افرادی که آلوده شده اند طی چند هفته پس از آلودگی به یک واکنش ایمنی دچار می‌شوند، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است. آنا بانرجی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه تورنتو از افرادی است که هنوز هم به میزان اثربخشی طولانی مدت واکسن کرونا شک دارد و می‌گوید هنوز مشخص نیست این واکسن‌ها مصونیت طولانی مدت ایجاد می‌کنند یا باید هر سل تمدید شوند.

منبع: انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید