مصوبه واردات خودرو تایید نشد/ امسال واردات خودرو نخواهیم داشت

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۹:۰۷
    کد خبر :906040

مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیچ کمبودی در بازار داخلی خودرو نداریم، متاسفانه ما در زمینه خودرو با یک استفاده سرمایه‌ای مواجه شده ایم.

مصطفی میرسلیم در گفتگو با تحلیل بازار گفت: صنعت خودروسازی بدون توجه به تولیدات دانش بنیان ادامه پیدا نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: صنعت خودروسازی ما باید به طور صددرصد دانش‌بنیان شود و تنها از این طریق می‌توان جوابگوی ارتقای کیفیت خودرو شد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: تمرکز بر دانش بنیان شدن صنعت خودروسازی می‌تواند این صنعت را رقابت‌پذیر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا کالاهای دانش بنیان به صنعت خودرو تزریق شود، گفت: با این حال این اقدامات کفایت کار را نمی‌کند و خیلی مانده تا ما به رتبه‌های بین المللی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت واردات ۷۰ هزار خودرو به کشور اظهار کرد: این مصوبه تایید نشد و امسال واردات خودرو نخواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واردات خودرو مسئله را حل نمی‌کند؛ در نتیجه این فرایند یک عده خودرو وارد بازار می‌کنند و نهایتاً قیمت آن خودروها هم دو برابر خواهد شد بنابراین واردات هم به این سرنوشت دچار می‌شود.

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کمبود خودرو در بازار داخلی به چه نحوی باید جبران شود، گفت: هیچ کمبودی در بازار داخلی خودرو نداریم، متاسفانه ما در زمینه خودرو با یک استفاده سرمایه‌ای مواجه شده ایم لذا مردم به دلیل اینکه از آب رفتن سرمایه خود جلوگیری کننده است به سرمایه‌گذاری در خرید و فروش خودرو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه حتماً واردات خودرو باعث افزایش کیفیت خودرو خواهد شد، بیان کرد: البته ما و هم خودروسازان موافق واردات خودرو هستند آن هم در حد یک در هزار، البته به دلیل اینکه ما متوجه پیشرفت‌های خودروسازی شویم، اما این مسئله فرق می‌کند با وارداتی که می‌خواهد بازار را تنظیم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید