مصوبات سفر رئیس‌جمهور مشروط به قید زمان شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ۲۱:۵۰
    کد خبر :862960

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور مشروط به قید زمان شود.

به گزارش ایسنا، علی یگانه‌فرد عصر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان در مورد انتظارات بخش خصوصی، اظهار کرد: استان زنجان در سنوات گذشته شاهد سفر مسئولان و مقامات کشوری به استان بوده و در سفر‌ها طرح‌هایی به تصویب رسیده که برخی بدون اقدام مانده است و با توجه به تاثیرات منفی تحقق نشدن مصوبات در اذهان عمومی، درخواست می‌شود تصویب مصوبات با قید زمان و سازکار‌های اجرایی باشد تا برکات سفر ملموس شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پارک لجستیک شمال‌غرب در زنجان در سال ۹۳ به تصویب رسیده و تاکنون عملیاتی نشده است، عنوان کرد: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی می‌تواند تحولی در ارزش‌افزوده محصولات تولیدی، اشتغال، راه‌اندازی انبار‌های عمومی، سردخانه‌ها و بارانداز‌ها ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مصوبات در سفر دولت‌های قبلی است، ادامه داد: اختصاص ۱۰۰۰ هکتار در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیرساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات و سایر موارد نقش مهمی دارد و تعیین تکلیف مدیریت مجموعه از خواسته‌های مهم به شمار می‌رود.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان از ظرفیت‌های بلااستفاده استان است، تصریح کرد: جذب و هدایت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اولویت‌دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره‌های بزرگ مقیاس باید مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس، ۱۷ طرح اولویت‌دار توسط اتاق بازرگانی استان احصا شده است. صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده و امیدواریم شاهد راه‌اندازی صنایع پاک باشیم.

این مسئول به افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید نیز اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحد‌های تولیدی از انتظارات بخش خصوصی به‌شمار می‌رود.

وی مشکلات صدور پروانه اکتشاف و افزایش سینه معادن را چالش‌های بخش معدن عنوان کرد و افزود: از بین ۴۲۳ معدن حدود ۸۱ معدن غیرفعال است. اکتشافات معدنی و ایجاد واحد‌های فرآوری نیاز به تسهیل‌گری و مانع‌زدایی از قوانین مُخل حوزه معدن دارد.

یگانه‌فرد یادآور شد: احیای واحد‌های راکد در دستور کار بوده و پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی است. برای محقق شدن صادارت یک میلیارد دلاری از استان باید قوانین دست و پاگیر در داخل برطرف شود. در خارج از کشور نیز صادرکنندگان در نقل و انتقالات مالی مشکلات جدی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطرنشان کرد: سد مشمپا از سد‌های مهم استان زنجان است که مطالعات آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است و در بخش حق‌آبه زنجان از رودخانه قزل‌اوزن استان زنجان مورد احجاف قرار گرفته و با ادامه این روند، در سال‌های آتی با مشکل تامین آب مواجه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید