مصلحی: فقط ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم مربوط می‌شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ۲۱:۵۹
    کد خبر :875066

وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: طراحی دشمن این است تا مردم را در شناخت افراد دچار اشتباه کند؛ همانطور که در فتنه ۸۸ کسانی را به میدان آورده بود که سال‌ها مسئولیت داشتند و برای مردم متصور نبود چنین افرادی بخواهند خلاف انقلاب گام بردارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در مراسم بزرگداشت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن تربیت بدنی شهر فشم برگزار شد، افزود: بنده تمام اسناد و مدارک فتنه ۸۸ را دیده‌ام؛ فتنه‌ای بسیار پیچیده بود که با مقوله نفوذ برای گمراهی مردم طراحی شده بود.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری چند سالی‌ است در سخنرانی‌های خود به جریان نفوذ می‌پردازند، باید مراقب باشیم چرا که دشمن برای تکرار فتنه ۸۸ برنامه دارد.

مصلحی با اشاره به اینکه برای تحلیل و تجزیه علت فتنه ۸۸ باید به اتفاقات پیش از آن در داخل و منطقه بپردازیم، اظهار داشت: صهیونیست‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی به جنگ با غزه آمده بودند اما با مقاومت، موفقیت بسیار بزرگی در برابر این رژیم که در برخی جنگ‌ها کمتر از ۶ روز کار کشورهای مختلف از جمله مصر را تمام کرده بود، به دست آمد.

وی ادامه داد: در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه محروم، صهیونیست‌ علیرغم حمایت کشورهای عربی و آمریکا و اینکه تمام توانش را به کار گرفت اما به جایی نرسید و دچار استیصال شد؛ این معنای مقاومت و عقبه انقلاب اسلامی است و سخنی که مقام معظم رهبری می‌گویند اسرائیل تا چند سال آینده وجود نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به شرایط داخلی پیش از فتنه ۸۸ عنوان کرد: مجموعه اصلاحات آمریکایی موجب بحران‌ها و آسیب‌های بزرگی برای نقلاب و نظام بودند. یک عده اصلاح‌طلبی که پیش از فتنه فرار کردند و خودشان به آمریکایی‌ها خط دادند تا تحریم‌ها را بر چگونه اعمال کنند تا فشار بیشتری وارد شود.

مصلحی، شرکت بیش از ۴۰ میلیون نفر در انتخابات ۸۸ را اتفاق بزرگی دانست که استکبار را به وحشت انداخت و علت آن امیدی بود که در پی مسیر درست حرکت کشور در جامعه ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: در دولت قبل فضای ناامیدی برای مردم ایجاد شد و آن‌ها طوری حرکت می‌کردند که به مردم القا کنند مشکلات کشور قابل حل نیست.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: بنده به عنوان فردی که پشت صحنه‌های اقتصادی کشور را در ابعاد مختلف می‌دانم، می‌گویم فقط ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم مربوط می‌شود. اما وقتی محصولی که در کشور به آن نیاز داریم‌، به گمرک می‌رسد و چندین سال وارد نمی‌شود چه ارتباطی با تحریم دارد و چه معنایی می‌دهد؟ پس این همان مساله نفوذ است‌.

وی بیان داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی MI6 انگلیس، CIA آمریکا و موساد صهیونیست ۵ سال با هماهنگی یکدیگر برنامه‌ریزی کردند تا اجازه ندهند انقلاب اسلامی چهلمین سالگردش را ببیند؛ مثل انقلاب‌های مختلف کشورهای دنیا که بیشترین آن ۳ سال دوام داشته است اما انقلاب اسلامی با مدیریت حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ سال است پیش می‌رود و استکبار را بیچاره کرده است.

مصلحی خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر انقلاب گفتند آمریکا روبه فروپاشی است برخی خندیدند اما صحبت حساب شده‌ و با عقبه اطلاعاتی بود. اگر به زبان انگلیسی “آمریکا در حال فروپاشی” را جست و جو کنید ۱۴ میلیون مقاله در اختیارتان قرار می‌گیرد که نه به دست ما و یا کشورهای حزب‌اللهی بلکه به دست اساتید و هیات علمی‌های آمریکایی در خصوص فروپاشی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این کشور نوشته شده است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده و ما هزینه‌های بسیاری برای آن داده‌ایم.

مصلحی یادآور شد: اوایل انقلاب ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم کردیم و دشمنان تصور کردند همه‌چیز تمام شده اما وقتی دیدند اتفاقی رخ نداد، جنگ را آغاز کردند. در دفاع مقدس با تمام دنیای استکبار جنگیدیم و بیش از ۲۰۰ هزار شهید دیگر فدای نظام شد. بعد از آن شبیخون فرهنگی دشمن شروع شد که نتیجه نداد و حالا مباحث اجتماعی و تحریمات اقتصادی را پیش گرفته‌اند.

وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: آنچه در طراحی دشمن در فتنه حرف اول را می‌زد مساله نفوذ بود. با کمال تاسف برخی فریب خوردند و وقتی شاهد شکست در انتخابات شدند ادعا کردند تقلب شده است که در جایگاه‌های مختلف خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند و می‌دانستند امکان تقلب وجود دارد یا ندارد. این مساله مثال عینی طراحی دشمن برای استفاده از عوامل نفوذی داخلی‌اش بود.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم، با گروه نیروهای ارزشی که روی کار آمده است، با کارشکنی نفوذی‌ها که در دوره‌های مختلف شکل گرفته مواجه هستیم که امروز می خواهند نتیجه کارشان را ببینند؛ همانطور که یکی از مسئولان دولت قبل، به تازگی گفته است خیلی از مسائل تا ۷ الی ۸ ماه آینده نمایان می‌شود. این سخن نشان از آن دارد که خودشان می‌دانند چه لطمه‌هایی وارد کرده‌اند.

مصلحی ابراز داشت: نفوذ به ۲ گونه تقسیم می‌شود؛ در نفوذ موردی، آمریکا و صهیونیست با ارتباط و پول فردی را جاسوس خودشان می‌کنند تا در ابعاد مختلف برای آن‌ها اطلاعات ارسال کند. کشف نفوذ موردی اصلا آسان نیست و نیاز به کار اطلاعاتی دقیق و سنگینی دارد. شهدای هسته‌ای ما از جمله شهید فخری‌زاده از خیانت نفوذ موردی به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به نفوذ جریانی خطاب به حضار بیان داشت: شما امت حزب الله، بسیجی و کسانی که دل در گرو انقلاب و خون شهدا دارید دقت کنید. طراحی دشمن این است تا مردم، مسئولان و نخبگان جریانات مختلف دچار اشتباه محاسباتی شوند. همه شهروندان در انتخابات می‌خواهند به کسی رای دهند که مشکلات کشور را رفع کند اما با فضاسازی دشمن در انتخاب خود و نامی که می‌نویسند اشتباه می‌کنند.

مصلحی تاکید کرد: ۲ راه برای مقابله وجود دارد؛ اول آن‌که باید در موضع قدرت قرار گرفت که در این زمینه رزمایش اخیر سپاه انقلاب را در اوج قدرت قرار داد و موجب وحشت آمریکا و صهیونیست شد و راه دوم جهاد کبیر است که مقام معظم رهبری مقوله آن را باز کرده‌اند.

وی خطاب به مردم ابراز داشت: شما همواره در موقعیت‌های مختلف انقلاب و نظام به میدان آمدید؛ امروز نیز در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی باید با حرکت‌های جهادی حضور داشته باشید تا توطئه دشمن نقش بر آب شود و بر مشکلات غلبه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید