بر اساس یک بررسی جدید مصرف انواع مولتی ویتامین باعث مقابله با بیماری های قلبی و عروقی اعم از سکته قلبی نمی شود و تصورات عمومی در این زمینه اشتباه است.
به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، داده های جمع آوری شده از بیش از دو میلیون داوطلب نشان می دهد قرص های مولتی ویتامین و مکمل نه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهند و نه جلوی سکته و حمله قلبی را می گیرند.
این مسئله کاملا عمومیت داشته و بررسی ۱۷۹ آزمایش بالینی مختلف ثابت کرده که مصرف انواع مولتی ویتامین ها به هیچ وجه وضعیت سلامتی افراد را بهبود نبخشیده است. انجام تحقیق یادشده حدود ۱۲ سال به طول انجامیده و نتایج آن کاملا جامع به نظر می رسد.
محققان دانشگاه آلاباما که این بررسی را انجام داده اند معتقدند مصرف میوه و سبزیجات سالم و تازه، انجام تمرینات ورزشی و اجتناب از مصرف دخانیات تاثیر به مراتب بیشتری بر روی سلامت انسان دارد.
در دهه های اخیر مصرف انواع قرص های مکمل و مولتی ویتامین به خصوص در میان میانسالان و افراد مسن به منظور اجتناب از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی افزایش یافته و صنعت دارو سازی سالانه میلیاردها دلار از این طریق کسب درآمد می کند.










نظرات کاربران
نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید
یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمیشود و دیدگاههای حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.
نظر شما میتواند شروع یک گفتوگوی سازنده باشد.