مصرف قرص بدون آب چه عوارضی دارد

    کد خبر :953358
مصرف قرص بدون آب چه عوارضی دارد

خیلی از افراد به دلایل مختلف قرص را بدون آب می خورند اما هرگز به این توجه نکرده اند که نخوردن آب به همراه قرص میتواند مشکل جدی برای آن ها به وجود آورد.

همه ما دوست داریم که کارهایمان را سریع انجام دهیم؛ مثلاً بعد از دوش گرفتن، همان داخل حمام دندان ها را مسواک می زنیم، از شامپو خشک استفاده میکنیم و سعی می کنیم که همیشه راهی میانبر داشته باشیم تا زمان کمتری را صرفِ کارهایمان کنیم؛ گرچه گاهی همین میانبرها بیشتر به ضرر ما خواهند بود و نتیجه مفیدی به همراه نخواهند داشت.

از طرفی بعضی افراد ترجیح می دهند که قرص را هم بدون آب بخورند و کارشان را راحت می کنند؛ اما دریغ از اینکه انجام این کار هم اشتباه است و عوارضی دارد که در این بخش به آن پرداخته ایم.

قورت دادن قرص بدون آب باعث آسیب به گلو می شود

در واقع مصرف قرص و دارو بدون آب امکان پذیر نیست، زیرا زمانی که آب می خورید، به آن قرص کمک می کنید تا راهش را به سمت معده پیدا کند و داخل گلو گیر نکند و در نتیجه بهتر به بدن جذب می شود و تاثیر خودش را می گذارد (در واقع مصرف داروهای خوراکی با آب برای اطمینان از اینکه دارو از طریق معده و روده کوچک شما عبور می کند و در گلوی شما گیر نمی کند، مهم است.) اما زمانی که دارو و قرص در گلو گیر کند، گلو را می سوزاند و هرگز تاثیری برای بهبودی شما نخواهد داشت؛ همچنین می‌ تواند عاملی برای حساسیت گلو، سوزش معده یا حتی التهابات هم باشد.

داروهای مسکن بدون نسخه هم خیلی از اوقات بدون آب استفاده می‌ شوند؛ اما بهتر است که ریسک نکنید. از طرفی خیلی ها موقع خوردن دارو استرس دارند و زمانی که آب مصرف نمی کنند، دارو داخل گلوی آن ها گیر می کند و همین استرس باعث سفت شدن گلویشان می‌‌ شود و شرایط برایشان سخت تر خواهد شد و در نتیجه آب می تواند به راحت تر بلعیدن دارو کمک کند.

منبع: چاره دان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید