مشکل مبادلات ارزی و تبادل مالی در بازار سلامت

    کد خبر :525851

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به آثار تحریم ها در حوزه سلامت، گفت: در مبادلات ارزی و تبادل مالی، دچار مشکلات بسیاری هستیم.

محمدرضا ظفرقندی، در سی و پنجمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، با بیان اینکه انجمن رادیولوژی به عنوان یکی از منسجم‌ترین و بهترین انجمن‌هایی است که به وظایف خود عمل می‌کند، اظهار داشت: کنگره رادیولوژی یکی از کنگره‌های شاخص و آبرومند کشور است.

وی با اشاره به اینکه این الگوها باید برای همه رشته‌ها و انجمن‌ها انتقال یابد افزود: رشته رادیولوژی جهش وار در حرکت بوده و شاهد پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: در گذشته رادیولوژی، رشته‌ای صرفاً تشخیصی بود ولی امروزه علاوه بر عرصه تشخیص، به انواع روش‌های درمانی نظیر بیماری‌های عروقی، سرطان‌ها و…، ورود کرده و موفق است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه اقتصاد سلامت و تعرفه‌ها گفت: امیدواریم که این مشکلات از حرکت رو به رشد این رشته جلوگیری نکرده و رشته رادیولوژی را با محدودیت مواجه نسازد.

ظفرقندی، نسبت به بروز مشکلات در حوزه تجهیزات پزشکی و رادیولوژی ابراز نگرانی کرد و افزود: امیدواریم با مدیریت صحیح و واقعی شدن تعرفه‌ها و حمایت دولت از این مشکلات عبور کنیم.

به گزارش مهر، وی در ادامه با بیان اینکه در هیج جنگی مقوله‌های پزشکی، دارویی و درمانی شامل تحریم نمی‌شود، تصریح کرد: امروزه تحریم‌های غیرانسانی و یکجانبه از سوی آمریکا به کشور تحمیل شده و به رغم اینکه به ظاهر در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیستیم ولی به دلیل مشکلات مبادلات ارزی و تبادل مالی در این عرصه هم تحریم اعمال می‌شود و دچار مشکلات بسیاری هستیم که ممکن است در آینده خدمات پزشکی را دچار آسیب نماید که البته امیدواریم با همت جامعه پزشکی بتوانیم از این مرحله سخت عبور نمائیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید به اینکه جامعه پزشکی در همه عرصه‌ها از دوران جنگ تحمیلی تا سیل‌های اخیر در کنار مردم بوده و با وظایف خود آشناست، یادآور شد: حوزه‌های تجهیزات پزشکی و دارو نیازمند حمایت است و باید تلاش شود تا شاهد کاهش کیفیت خدمات درمانی نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید