مشکلات کمبود شیرخشک برطرف شد

    کد خبر :1039413
حیدر محمدی

سید حیدر محمدی در اجلاس شورای کلان منطقه 2 کشوری به میزبانی ارومیه خواستار همکاری بیشتر سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در زمینه جلوگیری از بروز کمبودهای مقطعی در حوزه محصولات سلامت محور شد.

وی با بیان اینکه کمبودهای مقطعی موجود در بازار بیشتر حاصل از تاثیرات بین‌المللی و عناد کشورهای ستمگر است، عنوان کرد: با پیگیری‌ها و زحمات شبانه روزی همکاران ما مشکلات به خصوص در حوزه شیرخشک تا حد بسیار زیادی مرتفع شده است.

محمدی با اشاره به اینکه اولویت توصیه پزشکان به تغذیه نوزادان با شیر مادر است، گفت: وظیفه ما در سازمان غذا و دارو تامین شیرخشک برای متقاضیان و در دسترس قرار دادن آن برای خانواده‌هاست.

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه تامین دارو شرایط پایدار است و ثبات این پایداری نیازمند تامین نقدینگی و ارز از سوی دستگاه‌های مربوطه است.

وی افزود: یکی از موضوعات مبتلابه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور موضوع تامین به موقع دارو، تجهیزات پزشکی و شیر خشک است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه محصولات غذایی، آرایش و بهداشتی سازمان غذا و دارو در زمینه صدور مجوز و نظارت عهده‌دار مسئولیت است؛ در حوزه تامین دارو، تجهیزات و شیرخشک به صورت مستقیم وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو پاسخگو است.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان غذا و دارو تامین به موقع محصولات سلامت محور به خصوص دارو، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی است، بحث ساخت و تامین منابع مالی برای انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات درتمام دانشگاه‌ها یکی از مسائل مهم مورد پیگیری است.

وی افزود: ما اعلام می‌کنیم هر دانشگاهی که اقدام به ساخت این انبارها کند حمایت خواهیم کرد مشروط بر اینکه این انبارها در اختیار معاونت غدا و دارو قرار گیرند.

محمدی اضافه کرد: تفویض اختیار به دانشگاه‌ها یکی از موضوعات مهم سازمان غذا و دارو است؛ بنابراین هر دانشگاهی که زیرساخت لازم را داشته باشد بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم تفویض اختیارها صورت می‌گیرد. چنانچه در حوزه نظارت بر محصولات خوراکی آشامیدنی و آرایشی تفویض اختیار لازم صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید