مشخصات موشک کروز ابومهدی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۳۴
    کد خبر :1010727

موشک کروز برد بلند دریایی ابومهدی اولین موشک ایرانی است که درآن از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است ودر اختیار نیروی دریایی ارتش و سپاه قرار گرفته است.

موشک ابومهدی با برد بیش از هزار کیلومتر و دقت بسیار بالا توانایی آفندی ایران در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را به سطح جدیدی ارتقا می‌کند.

با این برد می‌توان موشک کروز ابومهدی را از عمق خاک کشور به سمت شناورهای دشمن شلیک کرد و پروفایل پروازی پیچیده موشک کار دشمن را برای شناسایی و مقابله با این موشک قدرتمند بسیار دشوار می‌کند.

از موشک ابومهدی مرداد سال ۱۳۹۹ همزمان با موشک حاج‌قاسم رونمایی شد. این موشک با قابلیت پرتاب از انواع سکوهای زمینی، هوایی و دریایی و حامل‌های متحرک و ثابت به سامانه هدایت و ناوبری پیشرفته‌ای مجهز شده است که قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست.

ابومهدی اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی و سامانه فرماندهی و کنترل استفاده می‌کند.

از مهمترین ویژگی‌های این موشک افزایش ۳ برابری بُرد آن در قیاس با قوی‌ترین موشک کروز دریایی ایران است.

در موشک ابومهدی از موتور توربوجت از خانواده «طلوع» استفاده شده که سابقه عملیاتی پررنگ و طولانی مدتی در پهپادهای کرار و موشک های کروز خانواده نور و قادر و قدیر از خود بر جای گذاشته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید