مشاور وزیر اطلاعات: هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته امنیت پایدار به وجود آورد

    کد خبر :814124

مشاور وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران دارای تهدیدات امنیتی نبوده و در عین حال هیچ کشوری نیز مانند ایران نتوانسته امنیت پایدار به وجود آورد.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی روز پنجشنبه در جمع فعالان اجتماعی و اعضای سمن های استان خراسان رضوی افزود: جمهوری اسلامی ایران پر تهدیدترین نقطه دنیاست، اما وجود تهدید در ایران منجر به ناامنی نشده بطوریکه یکی از امن ترین کشورهای دنیاست.

وی ادامه داد: اساس حاکمیت جمهوری اسلامی ایران متکی بر مردم است. ما به مردم امنیت نمی دهیم بلکه این مردم هستند که به نظام امنیت می دهند.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دشمنان حرف های خود را در باره مشارکت در انتخابات به مردم نسبت می دهند و مدام تکرار می کنند که کسی پای صندوق ها نمی رود در حالی که مردم در انتخابات حضور مناسب خواهند داشت.

وی افزود: امروز آمریکایی ها بعد از ۶ سال جنگ در سوریه و ۲۰ سال حضور در افغانستان، کم آورده اند و فرار می کنند. اما ایران ۴۲ سال است در کشورهای مختلف و جبهه های متعدد جنگیده و هنوز هم ایستاده است.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین ادامه داد: در این نبرد نابرابر، همه مرزهای غزه بسته شد اما باز هم پدافند چند صد میلیارد دلاری اسرائیل در مقابله با راکت های دست ساز فلسطینی ناتوان بود.

وی گفت: در ادبیات دینی ما، محور ساختن امنیت و بهره بردن از آن، داشتن ایمان و عدم ظلم است. ایمان به باورهای الهی مانند توحید و معاد، امنیت آفرین است و ظلم، امنیت پایدار در جامعه را به هم می زند به عنوان مثال حریم انسان ها به قدری در اسلام مهم است که قرآن حتی اجازه نمی دهد که ما در ذهن خود نیز نسبت به بقیه سوء ظن داشته باشیم.

عضو شورای تأمین خراسان رضوی افزود: انسانی که به دشمن خود اجازه تسلط می دهد نمی تواند برای خود امنیت بیافریند ولی در مقابل، در تعامل با جریانات خودی، رعایت حقوق یکدیگر امنیت آفرین است.

در این نشست تعدای از مدیران و نمایندگان سمن های استان با ارائه تحلیل خود از فضای سیاسی کشور، بر ضرورت مشارکت و حضور مردم و سازمان های مردم نهاد در انتخابات پیش رو تأکید کردند.

منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید