مسیرهای پرتردد قطار به سمت مشهد

    کد خبر :1047916

مشهد به‌عنوان پایتخت مذهبی ایران، یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین خطوط زمینی و هوایی کشور است. ایرانیان مسلمان، ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند؛ از این‌رو هرساله افراد بسیاری برای زیارت، سفر به مشهد را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. این شهر علاوه‌بر یک مکان مذهبی، به‌عنوان یک مقصد تفریحی نیز طرفداران بسیاری دارد؛ بنابراین این سفر برای مسافران یک تیر و دو نشان است. مسافران از شهرهای مختلف اقدام به خرید بلیط قطار می‌کنند تا سفری ایمن و راحت را برای خود رقم بزنند؛ رزرو بلیط قطار کرج مشهد نیز از این قائده مستثنی نیست.

مسیر ریلی کرج مشهد

با خرید بلیط قطار این مسیر، مسافران می‌توانند سفر خود را در قطارهای لوکس و درجه یک از کرج به سمت مشهد شروع کنند. مسیر ریلی کرج مشهد یکی از مسیرهای زیبا و شگفت‌انگیز کشور محسوب می‌شود که مسافران بسیاری را ترغیب به دیدن این مسیر می‌کند. قطارهای متنوع با امکانات متفاوتی در این مسیر ریلی، خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در یک قطار لوکس با امکانات رفاهی عالی سفر خود را سپری کنید یا یک قطار عادی با امکانات عادی و مطلوب برایتان کفایت خواهد کرد. همچنین امکان رزرو کوپه دربست و حمل خودروی شخصی شما فراهم است؛ بنابراین شما می‌توانید گزینه‌ای ایده‌آل متناسب با بودجه و سلیقه خود داشته باشید. شما برای طی‌کردن مسیر 938 کیلومتری کرج مشهد باید از ایستگاه‌های مختلفی مانند تهران، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور عبور کنید و پس از 12 ساعت در ایستگاه مشهد پیاده شوید.

شرکت‌های ریلی کرج مشهد

در مسیر ریلی پرتردد کرج مشهد، شرکت‌های مختلف ریلی انواع قطارهای متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. شرکت‌های ریلی فدک، بن‌ریل، جوپار و نورالرضا در این مسیر فعالیت دارند که با امکانات رفاهی متنوع و خدمات ویژه در قیمت‌های متنوعی ارائه می‌شوند. قطار 5 ستاره فدک در رده قطارهای لوکس و گران‌قیمت قرار می‌گیرد؛ همچنین قطارهای 3 ستاره با قیمت متوسط برای بودجه‌های متوسط مناسب خواهد بود. قطارهای 6 تخته نیز در دسته ارزان‌ترین‌ها قرار دارد.

شرکت ریلی فدک

قطارهای شرکت ریلی فدک، از آغاز تأسیس به منظور ارائه خدمت به امام رضا (ع) کار خود را در خطوط ریلی مشهد شروع کرده است. این قطارها در خطوط کرج مشهد نیز به‌صورت یک‌روز در میان فعالیت دارند و در کلاس‌های ویژه، بیزنس، اکونومی و عصرانه به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

کلاس اکونومی: از امکانات متعدد این کلاس می‌توان به سرو غذای سبک و نوشیدنی‌های گرم اشاره کرد.

کلاس ویژه: در واگن‌های کلاس ویژه، از مهمانان با فرش قرمز و نوشیدنی استقبال می‌شود. مهمانان در این کلاس به غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد دسترسی دارند؛ همچنین کوپه‌ها مجهز به سیستم صوتی و تصویری و احضار مهماندار هستند.

کلاس بیزنس: علاوه‌بر امکانات کلاس ویژه، سرویس خواب باکیفیت عرضه می‌شود؛ همچنین به افراد ناتوان ویلچر و به کودکان زیر دو سال نیز گهواره ارائه خواهد شد.

کلاس عصرانه: همان‌طور که از نام آن پیداست، امکان خرید بلیط قطار در زمان عصر وجود دارد. این کلاس نیز امکانات متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و تنها در نوع پذیرایی تفاوت‌هایی وجود دارد.

شرکت ریلی بن‌ریل

شرکت ریلی بن‌ریل نیز قطارهای متعددی با امکانات متنوعی را در مسیر کرج-مشهد به مسافران ارائه می‌دهد. قطارهای غزال، سروش، بنیاد، پرستو و پارسی از قطارهای شرکت بن‌ریل هستند که امکانات متنوعی را برای مسافران خود فراهم می‌کنند. از خدماتی که در اختیار مسافران قطارهای بن‌ریل قرار می‌گیرد، شامل سیستم تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، وای‌فای، مانیتور، سرویس خواب، روزنامه و … می‌شود. همچنین برای زائران، سرویس رایگان در مشهد مقدس ارائه می‌شود.

شرکت ریلی جوپار

شرکت ریلی جوپار نیز قطارهای متنوعی را در مسیر ریلی کرج-مشهد دارد. قطارهای ارگ، کویر و قطار اتوبوسی ماهان از شرکت جوپار، امکانات رفاهی مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. قطارهای ارگ با ۱۴ واگن، در رده‌بندی قطارهای ۵ ستاره قرار دارد؛ اما به‌صورت قطارهای ۴ ستاره به‌فروش می‌رسد. هر واگن این قطار به یک سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی مجهز است. همچنین دارای عایق صدا، عایق سرما و گرما، سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند. قطارهای ۶ تخته کویر نیز درجه یک جوپار محسوب می‌شوند که از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردارند. قطار کویر در رده قطارهای ۳ ستاره قرار می‌گیرد. هر واگن این قطار ۱۰ کوپه ۶ نفره و ظرفیتی بالغ بر ۶۰ نفر را ارائه می‌دهد. قطار اتوبوسی ماهان نیز یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قطارهای این مسیر ریلی به‌شمار می‌رود که خدمات مطلوبی را برای مسافران فراهم می‌کند. این قطار فاقد تخت خواب است؛ اما خدمات و سرویس‌های متعددی را برای سفری راحت و ایمن جایگزین می‌کند. صندلی‌های استاندارد با طرح ارگونومیک، سیستم تهویه مطبوع، ملزومات ایمنی، سرویس فرنگی و ایرانی، بسته کمک‌های اولیه و توزیع بسته‌های تنقلات و آب معدنی از امکانات ویژه این قطارها محسوب می‌شوند.

شرکت ریلی نورالرضا

شرکت ریلی نورالرضا از قطارهای لوکس کشور محسوب می‌شوند. با رزرو بلیط قطار کرج-مشهد می‌توانید سفری به‌یادماندنی را در این قطارها تجربه کنید. قطارهای نور دارای امکانات ویژه‌ای مانند سیستم تهویه مطبوع، سیستم ترمزهای EB و عایق صوتی و حرارتی است. در این مسیر قطار ۴ تخته لوکس نور فعالیت دارد. این قطار به‌صورت یک‌روز در میان مسافران را از کرج به مشهد منتقل می‌کند. قطار نور در ساعت ۲۳:۲۰ دقیقه در ایستگاه کرج حرکت و در ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه صبح روز بعد در ایستگاه مشهد مسافران خود را پیاده می‌کند. در مسیر برگشت نیز در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه مشهد را ترک و در ساعت ۵:۴۵ دقیقه روز بعد به کرج می‌رسد.

با فلای تودی مسیرهای پرتردد کرج مشهد را بشناسید

در وب‌سایت فلای تودی امکان رزرو سریع و آسان برای بلیط قطار کرج-مشهد فراهم خواهد بود. امکانات و خدمات ویژه این وب‌سایت شامل خدمات راهنمای سفر، پیگیری و پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌شوند. شما می‌توانید مراحل رزروتان را با کمک راهنمای سفر جلو ببرید و تنها در چند دقیقه موفق به رزرو بلیطتان شوید. با استفاده از خدمات پیگیری، در جریان وضعیت بلیط خود قرار بگیرید. مشاوران فلای تودی به‌صورت ۲۴ ساعته منتظر تماس‌های شما خواهند بود و شما را تا پایان سفر تنها نمی‌گذارند و درصدد برطرف ساختن دغدغه‌هایتان خواهند بود. در صورت کنسل‌شدن سفرتان، از خدمات استرداد بلیط فلای تودی استفاده کنید و ضمن لغو بلیط، هزینه پرداخت‌شده را بر اساس قوانین استرداد بازپس گیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید