مسدود شدن اینستاگرام در روسیه

    کد خبر :895344

در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، دسترسی به اینستاگرام در روسیه مسدود شده است و اکنون آژانس‌های رگولاتوری، دلیل پشت پرده اعمال این محدودیت را فاش کرده‌اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_آژانس رگولاتوری روسیه در روز 11 مارس (20 اسفند ماه) اعلام کرد که دسترسی کاربران اینترنت این کشور به شبکه اجتماعی اینستاگرام مسدود خواهد شد. بعلاوه این موسسه در توضیح دلیل اتخاذ چنین تصمیمی خاطرنشان کرد که اینستاگرام به ترویج خشونت علیه سربازان روسی کمک می‌کند.

دولت مسکو اخیرا موجی از ممنوعیت‌های مختلف را در کشور اجرایی نموده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پیش‌تر دسترسی کاربران روسی به چندین پلتفرم رسانه‌ اجتماعی خارجی و سرویس ارتباطی مسدود شده است.

آژانس Roskomnadzor با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نهاد ناظر بر رسانه‌ها در روسیه، دسترسی مردم این کشور به اینستاگرام را محدود کرده است. این محدودیت تنها چند روز پس از آن اعمال می‌شود که اینستاگرام حداقل محدودیت استفاده روزانه از اپلیکیشن خود را به 30 دقیقه افزایش داد. بعلاوه بر اساس گزارشات، این پلتفرم به‌عنوان رسانه‌ای برای ترویج خشونت علیه پرسنل نظامی و شهروندان روسیه نقش‌آفرینی می‌کند.

آژانس رگولاتوری رسانه‌ای روسیه به توئیت منتشر شده توسط اندی استون؛ سخنگوی شرکت متا (فیس‌بوک سابق) و بیانیه صادر شده توسط این کمپانی اشاره می‌کند. متا در توئیت خود اعلام کرده که صدور بیانیه‌های سیاسی که معمولا ناقض قوانین این شرکت در رابطه با نشر سخنان خشونت‌آمیز هستند؛ از این پس مجاز خواهد بود. همچنین متا خاطرنشان می‌کند که استفاده از شعار “مرگ بر مهاجمان روسی” نیز فاقد هرگونه منع قانونی خواهد بود.

بعلاوه این گزارش ادعا می‌کند که شرکت متا به کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک در برخی مناطق امکان می‌دهد تا به تشویق خشونت علیه مردم روسیه بپردازند. همچنین این فراخوان به ترویج خشونت علیه مردم و سربازان روسی با بهانه حمله این کشور به اوکراین اشاره دارد.

آژانس رگولاتوری رسانه‌ای روسیه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام می‌کند که این نهاد اجازه ترویج خشونت علیه مردم روسیه را نخواهد داد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پیش‌تر فیس‌بوک به درخواست روسیه هیچ توجهی نکرد و این موضوع موجب ممنوعیت استفاده از رسانه اجتماعی مورد اشاره در روسیه شد.

روسیه با استناد به موضع فیس‌بوک، دسترسی به این رسانه اجتماعی را طی ماه گذشته مسدود کرد. با این‌حال متا ادعا می‌کند که تصمیم اخیر این شرکت صرفا جنبه موقتی داشته و در شرایطی فوق‌العاده و بی‌سابقه اتخاذ شده است.

نیک کلگ؛ رئیس واحد امور جهانی متا در روز جمعه اعلام کرد که سیاست‌های این شرکت از حقوق مردم در زمینه آزادی بیان دفاع می‌کند. بعلاوه وی ادعا کرد که شعارهای اخیر به منزله دفاع مردم اوکراین از خود پس از حمله یک‌جانبه ارتش روسیه به کشورشان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید