مسافران نوروزی مراقب غذای رستوران های بین راهی باشند

    کد خبر :247995

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از مسافران نوروزی درخواست کرد در انتخاب رستوران های بین راهی دقت کامل را داشته باشند.

بهروز بنیادی با بیان اینکه در ایام نوروز تیم ها و کشیک های سیار بر بهداشت محیط اماکن عمومی و رستوران ها نظارت می کنند، گفت: این افراد در ایام نوروز نظارت مناسبی بر اغذیه فروشی ها، رستوران ها، مغازه ها و سوپرمارکت ها داشته و عملکرد آنها را مورد رصد و ارزیابی قرار می دهند.

وی، بر لزوم رعایت ضوابط و نکات بهداشتی از سوی مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بیماری های منتقله از طریق آب و غذا در این ایام شیوع دارد که مهمترین آن اسهال و استفراغ است البته ممکن است میکروب ها به نارسایی کلیه و خونریزی های داخلی نیز منجر شود.

بنیادی ادامه داد: کارکنان اغذیه فروشی و رستوران ها برای جلوگیری از شیوع بیماری های منتقله از طریق غذا باید موارد بهداشتی را در نحوه پخت و پز، نگهداری و ارائه غذا به مردم رعایت کنند زیرا اندکی سهل انگاری و غفلت جان مسافران را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی افزود: تمامی این موارد از سوی تیم های نوروزی در ایام سال به صورت صد در صدی رصد می شود اما در ایام نوروز و شلوغی نظارت ها افزایش می یابد.

به گزارش مهر، بنیادی با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب رستوران های بین راهی در نوروز باید دقت کامل را داشته باشند، تصریح کرد: برای پیشگیری از مسمومیت ها نیاز است مسافران از تناول آب و غذایی که سلامت آن مورد تایید نیست خودداری کنند و همچنین تخلفات را گزارش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نظارت ها بر فعالیت اغذیه فروشی و رستوران ها در ایام نوروز باید تشدید شود، گفت: مردم در این رابطه نقش مهمی دارند و گزارشات آنها در این رابطه می تواند بسیار کارساز باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید