مسابقات بین‌قاره‌ای روئینگ با کسب سهمیه المپیک همراه خواهد شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۹:۱۸
    کد خبر :536474

مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان گفت: در مسابقات بین قاره‌ای قطعایه سهم المپیک 2020 توکیو را کسب خواهیم کرد.

بهناز مرادخانی مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان بیان کرد: مسابقات قهرمانی جهان 2019 اتریش که 3 تا 10 شهریور ماه برگزار می‌شود، اولین شانس کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو برای تمام کشورها است. در طول پائیز و زمستان اردو نداشتیم و اردویی که در حال حاضر داریم، سومین اردوی تدارکاتی ما است. باید چند اردو دیگر بگذرد و تمرینات مسابقه‌ای و رکوردگیری‌ها آغاز شود تا ببینیم در چی سطحی هستند. فقط در صورتی که بچه‌ها شرایط کسب سهمیه داشته باشند به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد و به هیچ عنوان برای کسب تجربه به این مسابقات نمی‌رویم.

به گزارش برنا،وی افزود: در مسابقات قهرمانی جهان حدود 40 قایق شرکت می‌کنند، اما فقط 7 قایق سهمیه خواهند گرفت. بر‌ترین‌های دنیا در این رقابت حضور دارند و این مسابقات در سطح فینال المپیک است. شرایط بسیار سختی در این تورنمنت جهانی برای ما وجود دارد، اما هنوز تیم در حال انجام تمرینات استقامتی خود است و وارد فاز سرعتی نشدند، نیاز به زمان است تا بتوانیم بگوییم در این مسابقات چه پیش می‌آید.

مرادخانی عنوان کرد: در مسابقات بین قاره‌ای که در اردیبهشت ماه سال 99 برگزار می‌شود، قطعا می‌توانیم سهمیه کسب کنیم. تعداد سهمیه‌ها کم شده است به همین دلیل شرایط سخت‌تر خواهد بود. تمام تلاش خود را خواهیم کرد و باید در مسابقات بین قاره‌ای کسب سهمیه کنیم.

مربی تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان اظهار داشت: مسابقات بین قاره‌ای به دلیل این که فقط در دو رشته تک نفره سنگین وزن و دو نفره سبک وزن برگزار می‌شود، کشورها تمام تمرکز خود را روی این دو بخش می‌گذارند و سطح مسابقات بسیار بالا خواهد بود.

وی تصریح کرد: سال‌های زیادی است که امکانات و وسایل ما تجهیز نشده است و تمام تجهیزاتی که استفاده می‌کنیم قدیمی هستند. در بازی‌های جاکارتا قایق کرایه کردیم، اما پاروهای واقعا فرسوده‌ای استفاده کردیم. در حال حاضر که در ایران هستیم هم هم قایق و هم پاروهای ما قدیمی هستند و تمرینات را به سختی اجرا می‌کنیم.

مرادخانی در پایان گفت: مهسا جاور یکی از سرمایه‌های ارزشمند ما بود که با توجه به شرایط زندگی شخصی خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند. برای رقابت بازی‌های آسیایی 6 پاروزن داشتم که یکی از آن‌ها جاور بود، اما در حال حاضر حدود 11 ورزشکار زیر نظر من فعالیت می‌کنند. این 11 قایقران شرایط مناسبی برای کسب سهمیه المپیک دارند، چون اکثرا سبک وزن هستند. تا به حال مشکل کمبود نفرات سبک وزن را داشتیم و الان با برگزاری تست انتخابی ورزشکاران خوبی را در این بخش جذب کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید