مرگ کودک با قرص متادون

  • حوادث
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ۹:۲۶
    کد خبر :1054639
مرگ کودک با قرص متادون

زن جوان با گذشت 69 روز از مرگ فرزندش به خوراندن قرص متادون برای خواباندن او اعتراف کرد. این در حالی است که این مادر ابتدا مدعی بود دخترش در بازی کودکانه دچار حادثه شده است.

28 آذر امسال گزارش مرگ دختری دو ساله از سوی بیمارستانی در تهران به بازپرس محسن اختیاری اعلام شد. وقتی تیم جنایی راهی محل شد در بررسی‌های اولیه مادر کودک گفت: برای میهمانی از دماوند به خانه خواهرم در تهران آمدیم. دخترم با پسر 5 ساله خواهرم مشغول بازی بود که دعوایشان شد و پسر خواهرم او را هل داد و دخترم روی زمین افتاد و ضربه‌ای به سرش وارد شد. بچه‌ام کمی گریه کرد و بعد خوابید، صبح هر چه او را صدا کردم بیدار نشد او را به بیمارستان رساندم و به من گفتند که دخترم فوت کرده است.

در حالی که زن جوان چنین اظهاراتی داشت به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی، جسد دخترک برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. پس از آزمایش‌های انجام شده از سوی متخصصان پزشکی قانونی، آنها اعلام کردند که هیچ ضربه‌ای به سر دخترک وارد نشده و علت مرگ او مصرف متادون و مسمومیت ناشی از آن بوده است.

با برملا شدن علت اصلی مرگ کودک، مادر و خاله او که در زمان حادثه در خانه حضور داشتند بازداشت شدند. مادر کودک این بار مدعی شد: دخترم در حال بازی بود که چشمش به شربت متادون شوهر خواهرم افتاد که زیر بخاری بود. او شربت را برداشت و خورد، من این موضوع را دیدم اما فکر نمی‌کردم ضرری داشته باشد، از آنجایی که بعد از خوردن شربت واکنشی نشان نداد و گریه نکرد با خودم گفتم که اتفاقی نمی‌افتد. حدود دو سه ساعت بعد هم دخترم خوابید اما دیگر بیدار نشد. وقتی متوجه مرگ فرزندم شدم به خاطر اینکه برای من و خواهرم مشکلی پیش نیاید، ماجرای دعوای کودکانه و زمین خوردن او را مطرح کردیم. گرچه زن جوان چنین ادعایی داشت اما از نظر بازپرس جنایی، او باز هم حقیقت را بیان نمی‌کرد. بنابراین او و خواهرش همچنان بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

در نهایت پس از گذشت دو ماه از این ماجرا، زن جوان که کتمان حقیقت را بی‌نتیجه می‌دید به قتل ناخواسته دخترش اعتراف کرد: آن روز دخترم بی‌قراری می‌کرد و هر چه سعی کردم او را آرام کنم، نتوانستم. ناگهان چشمم به قرص متادون شوهر خواهرم افتاد که زیر بخاری بود. آن را برداشتم و داخل آب حل کردم و به دخترم دادم. تصور نمی‌کردم که قرص باعث مرگ او شود.

از سویی پدر دخترک نیز با حضور در دادسرا از همسر و خواهر همسرش به خاطر قتل دخترش شکایت کرد. با اعتراف زن جوان، به دستور بازپرس محسن اختیاری، زن جوان به اتهام مباشرت در قتل و خواهرش به خاطر معاونت در قتل دختر دو ساله بازداشت شده و تحقیقات ادامه دارد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید