مرگ نماینده پارلمان فرانسه در سانحه سقوط بالگرد

    کد خبر :791558

نماینده پارلمان فرانسه و فرزند رئیس شرکت هواپیماسازی مشهور “داسو” در سانحه سقوط بالگرد کشته شد.

اولیویه داسو (Olivier Dassault) نماینده پارلمان و فرزند سرژ داسو رئیس شرکت هواپیماسازی مشهور “داسو” عصر یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد خود در شهر توک (Touques) در شمال منطقه نرماندی فرانسه کشته شد.

خبر جان باختن این نماینده ۶۹ ساله پارلمان فرانسه که عضو حزب حاکم “جمهوری به پیش” – به رهبری امانوئل مکرون- بود، موجب ناراحتی و حیرت در محافل سیاسی فرانسه شده است.

به گزارش صدا و سیما، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پیامی توئیتری ضمن ادای احترام به اولیویه داسو و خلبان این بالگرد که وی نیز در این سانحه هوایی کشته شد، به خبر فوت این سیاستمدار فرانسوی واکنش نشان داد و نوشت: اولیویه داسو، فرانسه را دوست داشت. این نماینده فرانسوی و فرمانده ذخیره در نیروی هوایی در تمام طول عمرش به این کشور خدمت کرد. از دست‌دادن ناگهانی او غم بزرگی است. با خانواده او ابراز همدردی می‌کنم.

منابع نزدیک به تحقیق در مورد این سانحه هوایی اعلام کردند حادثه ساعت ۱۸:۰۰ روز یکشنبه به وقت پاریس رخ داد. همین منبع افزود این بالگرد سرنشین دیگری نداشته است.

دلفین می‌ینیل (Delphine Mienniel) دادستان لیزیو روز گذشته ضمن تأیید مرگ اولیویه داسو و خلبان بالگرد در این سانحه هوایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در حال انجام تحقیقات قضایی در مورد خودکشی ناخواسته هستیم. من در محل حضور دارم و هوا تاریک است. تحقیقات فنی تا فردا آغاز نمی‌شود. در حال حاضر در حال انجام اقدامات لازم بر روی اجساد هستیم.

اولیویه داسو که سه فرزند نیز داشت، سیصد و شصت و یکمین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید