مرگ ناگهانی غول کُشتی ژاپن بعد از پایان مسابقه

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰
    کد خبر :1056782
مرگ ناگهانی غول کُشتی ژاپن

یوتاکا یوشی، ستاره قدیمی مسابقات کشتی سنتی ژاپن “سومو”، پس از یک مسابقه در شهر تاکاساکی در روز یکشنبه درگذشت.

آن‌طور که خبرگزاری‌های ژاپنی گزارش داده‌اند، یوشی پس از مسابقه آخرش باید به بیمارستان منتقل می‌شد زیرا حال جسمی مساعدی نداشت. وضعیت او به سرعت وخیم‌تر شد و لحظاتی بعد او در سن ۵۰ سالگی درگذشت.

هر جا که می‌رفت موردعلاقه جمعیت بود

یوشی (که طبق گزارش‌ها ۱۶۰ کیلوگرم وزن داشت) یک کهنه‌کار در کشتی ژاپنی بود که امسال سی سالگی خود را در تشک کشتی جشن می‌گرفت.

او زمانی هم‌تیمی هیروشی تاناهاشی، کشتی‌گیر محبوب ژاپنی بود. تاناهاشی که اکنون رئیس این مسابقات است در بیانیه‌ای مرگ یوشی را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: «یوشی یک غول مهربان و واقعی بود. شخصیت شاد و مبارزات فوق‌العاده‌اش در تشک او را در هر جایی که بازی می‌کرد به یک ورزشکار محبوب تبدیل می‌کرد.»

کشتی در پیری: خطر

رسانه‌های ژاپنی علت دقیق مرگ را ذکر نکرده‌اند اما گفته می‌شود که او در هنگام مسابقه دچار هیچ مشکل جسمی‌ای نشده و به‌نظر می‌رسد مرگ او به دلیل فشار مسابقات بوده است.

در کشتی به‌ویژه در ژاپن این غیرمعمول نیست که ستاره‌ها در سنین بالا همچنان در تشک حضور داشته باشند. این واقعیت که تلاش‌ها و خطرات مرتبط تحت شرایط خاص می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد، چندین بار در گذشته مشخص شده است، به‌عنوان مثال مرگ میتسوهارا میساوا یا فلج شدن یوشی‌هیرو تاکایاما و شینجیرو اوتانی.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید