مرگ زودرس و مشکلات قلبی با تنهایی

    کد خبر :963863

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد که تنهایی، انزوای اجتماعی و زندگی مجردی می ‌تواند سال ‌ها از زندگی شما کم کند. این موضوع به طور خاص در افراد سالمند نمود بیشتری داشته و افراد مسن و تنها بیشتر دچار مرگ ناشی از مشکلات قلبی می شوند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد تنها و مسن بیشتر دچار بیماری های قلبی و عروقی و سکته شده و در خطر مرگ زودرس قرار دارند. رویزین لانگ، روانشناس بالینی و سرپرست این تیم مطالعاتی از  دانشگاه لیمریک در ایرلند، در رابطه با موضوع فوق می گوید: موضوعاتی مرتبط با سلامت اجتماعی مانند تنهایی و انزوای اجتماعی اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده  و بسیار مهم است که در زمینه تاثیر آن ها بر  سلامت قلب و عروق فکر کنیم.

آنچه که مشخص نبود این است که تأثیر آنها بر مدت زمان زندگی افراد در هنگام تشخیص بیماری قلبی و عروقی تا چه حد است. بررسی ها نشان می دهد برخی از وظایف مراقبتی ممکن است تاثیرات تنهایی را کاهش داده، برخی دیگر آن را افزایش می دهد. لانگ در ادامه توضیحاتش افزود: بررسی های ما نشان داد که هر یک از این عوامل در درمان بیماری های قلبی عروقی بسیار مهم هستند، زیرا به نظر می رسد افزایش سطح تنهایی، انزوای اجتماعی و زندگی به تنهایی منجر به مرگ زودرس می شود.

لانگ همچنین معتقد است؛ احتمالاً دلایل مختلفی برای این ارتباط وجود دارد که  برخی از این تاثیرات، از حمایت شخص دیگر گرفته تا نحوه واکنش بیولوژیکی یک فرد به استرس را شامل می شود. برای انجام این مطالعه، محققان ۳۵ پژوهش انجام شده در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا را طی چندین دهه بررسی کردند. قابل توجه است که در نتیجه این مطالعات، اثرات تنهایی زندگی در کشورهای اروپایی قوی تر ظاهر شد. محققان معتقدند موضوع فوق ممکن است بازتابی از تعداد زیادی از افرادی باشد که در بخش هایی از اروپا به تنهایی زندگی می کنند.

پژوهشگران در پایان مطالعات خود نتیجه گرفتند: در حالی که نگرانی ‌های بهداشت عمومی پیرامون تنهایی و انزوای اجتماعی بسیار جدی است، این مطالعه به نیاز به تحقیقات دقیق در این زمینه در طیف وسیع‌ تری از مناطق جغرافیایی اشاره می ‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید