مرگ دردناک پرندگان هورالعظیم

    کد خبر :1015250
مرگ دردناک پرندگان هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تلف شدن ۱۷۰ قطعه پرنده در پی برخورد با سیم نازک ارت فوقانی دکل برق ۳۳ ولت میدان نفتی یاران شمالی، از ثبت شکایت علیه یکی از شرکت‌های نفتی منطقه در این خصوص خبر داد.

داوود میرشکار، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای انجام‌شده توسط یگان منطقه حفاظت‌شده تالاب هورالعظیم در مسیر میدان نفتی یاران شمالی به سمت شط علی از محدوده دکل برق ۱۱۷ تا ۱۲۵ خط ۳۳ کیلو ولت یاران شمالی، مشاهده شده است که تعداد قابل توجهی پرنده از گونه‌های مختلف از جمله فلامینگو، پلیکان سفید، کاکایی صورتی، حواصیل ارغوانی و انواع دیگر حواصیل‌ها بر اثر برخورد با کابل‌های برق سیم نازک ارت فوقانی، آسیب دیده‌اند و متاسفانه تعدادی از پرندگان تلف شده‌اند.

وی افزود: برخورد پرندگان با کابل‌های برق به گونه‌ای بوده که بر اثر این برخورد، اعضای بدن آن‌ها از جمله بال و گردن پرندگان جدا شده است و برخی نیز به این کابل‌ها آویزان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به اینکه پرنده‌ها در فصول مختلف به دفعات بین پهنه‌های آبی تالاب هورالعظیم جابه‌جا می‌شوند و برای تغذیه و استراحت از مسیر این دکل‌ها و کابل‌ها عبور می‌کنند و از طرف دیگر، اکوسیستم منطقه دارای اهمیت فراوان و تنوع زیستی بالایی است، باید اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات و ایمن‌سازی تمام دکل‌ها انجام و از ادامه تلفات بیشتر پرندگان جلوگیری شود.

میرشکار با بیان اینکه تعداد تلفات پرندگان به ۱۷۰ قطعه رسیده است، عنوان کرد: این پرندگان شامل گونه‌های مختلف مانند فلامینگو، پلیکان سفید، حواصیل ارغوانی، حواصیل خاکستری، اگرت ساحلی، کاکایی صورتی و حواصیل شب بوده‌اند.

وی افزود: در این راستا اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان شکایتی علیه یکی از شرکت‌های نفتی منطقه تنظیم و پرونده در مراجعه قضایی شهرستان دشت آزادگان در دست پیگیری است.

 ایسنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید