مرگ دختر 3 ساله زیر دندان سگ های ولگرد

  • حوادث
  • شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ۸:۵۹
    کد خبر :1029447
مرگ دختر 3 ساله سگ های ولگرد

سناریوی تکراری حمله سگ‌های ولگرد به کودکان این بار در شهرک شاهد ارومیه جان یک دختر 3 ساله را گرفت.

چند سالی است که افزایش سگ‌های ولگرد و گرسنه و حضور آنها در کوچه و خیابان‌ها و مناطق مسکونی فجایع جبران ناپذیری به بار آورده است که تازه‌ترین آن حمله سگ‌های بی‌صاحب به دختری 3 ساله در شهرک شاهد بوده که عصر چهارشنبه گذشته رخ داد و کودک را قربانی سهل انگاری والدین و مسئولان کرد.

بارها در شهرها و روستاهای قم، شیراز، کرج، بیرجند و… شاهد حمله مرگبار سگ‌های ولگرد به کودکان و حتی خانواده‌هایشان بوده‌ایم و این جدا از موارد گزیدگی و جراحت‌های ناشی از حمله سگ‌های ولگرد است. برخی می‌گویند غذا دادن به سگ‌های ولگرد آنها را به شهرها کشانده است اما هرچه باشد این حوادث به امری نگران کننده برای خانواده‌ها تبدیل شده است. در حادثه روز چهارشنبه دختر 3 ساله که در محوطه باز نزدیک خانه‌شان در حال بازی بود ناگهان مورد هجوم سگ‌های ولگرد قرار گرفت. پس از این حادثه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار تعقیب و مجازات خاطیان و مقصران حادثه ناگوار حمله سگ‌های ولگرد به دختربچه سه ساله شد.

ناصر عتباتی در این دستور از دادستان ارومیه خواسته است با بررسی دقیق و فوری موضوع فوت کودک سه ساله که به تأیید پزشکی قانونی هم رسیده است افراد و مسئولانی که مرتکب سهل‌انگاری یا ترک فعلی شده‌اند تحت تعقیب قرار دهد.

عتباتی ضمن ابراز تأسف از این اتفاق ناگوار و تسلیت به خانواده این کودک بر اقدام آجل و ورود قاطع به موضوع تأکید و گفت: هر کسی و یا هر مقامی که مقصر تشخیص داده شود با وی برخوردهای قاطع قانونی معمول خواهد شد.

وی ضمن تذکر جدی به مسئولان و متولیان امر، جلوگیری از اتفاقات مشابه و نظارت مستمر و مداوم دادستانی را خواستار شده است.

فرزین رضازاده، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان غربی نیز در این باره گفت: روز چهارشنبه کودک سه ساله‌ای در شهرک شاهد ارومیه در اثر حمله سگ‌های بلاصاحب دچار مصدومیت شدید شده بود. با وجود اینکه بلافاصله بعد از تماس با اورژانس، مأموران امداد‌رسانی به محل اعزام شدند ولی همزمان با تماس با اورژانس، اهالی به صورت خودجوش اقدام به انتقال وی به بیمارستان کرده بودند، اما با همه تلاش‌ها، کودک زنده نماند.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید