مرگ تلخ چهره جهانی پرورش اندام ایران

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
    کد خبر :890398
مرگ تلخ چهره جهانی پرورش اندام ایران

قویدل بدن‌ساز ساکن تورنتو کانادا و دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی بود. او چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللیِ مختلفی را کسب کرد.

اسحاق قویدل قهرمان مازندرانی پرورش اندام ایران و جهان که عناوین زیادی را در مسابقات داخلی و بین‌المللی در دسته سنگین وزن به نام خود کرده بود، در اثر بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست.

اسحاق متولد ۱۳۶۶ در بابل مازندران بود که سال‌های اخیر با این بیماری سخت دست و پنجه نرم می‌کرد.

قویدل بدن‌ساز ساکن تورنتو کانادا و دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی بود. او از سال ۸۵ کار پرورش اندام را شروع کرده و چندین دوره در مسابقات فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام شرکت کرده و عناوین ملی و بین‌المللیِ مختلفی را کسب کرد.

وی قهرمان پرورش اندام در سال های ۱۳۸۶، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ و تنها سنگین‌وزنی بود که چهار سال متوالی مدال طلای این رشته را در کشور کسب کرد. قویدل از سال ۲۰۱۲ عضو رسمی تیم ملی بود و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به ترتیب ۴ نقره و طلای جهان را کسب کرد.

او در سال ۲۰۱۶ توانست با به نمایش گذاشتن بدنی بی‌نقص و قهرمانی مستر المپیا در کویت و قهرمانی در اورال کارت حرفه ای خود را دریافت کند. قویدل در سال ۲۰۱۸، به عنوان اولین سنگین‌وزن حرفه ای تاریخ پرورش اندام ایران در مسابقات جهانی تورنتو کانادا حضور یافت و این افتخارات برای او سبب شد تا به «کوه عضله» در ایران شهرت یابد.

چهره بین المللی پرورش اندام پیش از ورود به پرورش‌اندام در کشتی فعالیت داشت، اما از سال ۱۳۹۷ و به واسطه استفاده از داروهای غیرمجاز مبتلا به سرطان سارکوم شد و متاسفانه ساعتی پیش بعد از ۳ سال مبارزه با این بیماری و در تورنتو کانادا در سن ۳۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش همشهری آنلاین، گفتنی است که مستندی درباره زندگی اسحاق قویدل و ابتلای او به سرطان بعد از استفاده از داروهای غیرمجاز با نام رویای پوشالی ساخته و پخش شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید