مروری بر خارجی‌های استقلال/ اینفوگرافیک

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ۹:۵۱
    کد خبر :1010628
مروری بر خارجی‌های استقلال

بررسی خریدهای خارجی استقلال در یک دهه اخیر نشان می‌دهد استقلال مدافعان مطمئنی را در بین بازیکنان خارجی داشته است.

ممنوع شدن عقد قرارداد با بازیکنان خارجی با مبالغ دلاری باعث شده تا حضور بازیکنانی با ملیت غیر ایرانی در تیم‌های لیگ برتری سخت شود. در این بین استقلالی‌ها رافائل سیلوا را از دست دادند اما حضور کوین یامگا در این تیم ادامه پیدا خواهد کرد و در لیگ بیست و سوم هم پیراهن استقلال را بر تن خواهد کرد.

برعکس رقیب دیرینه یعنی پرسپولیس، خارجی‌های استقلال در یک دهه اخیر بهتر از پرسپولیس بوده‌اند و حتی بسیاری از آن‌ها با وجود یک یا دو فصل حضور در این تیم، به دلیل آمار خوبی که داشتند، تبدیل به یکی از بازیکنان تاثیرگذار تاریخ باشگاه استقلال شده‌اند. در این بین مامه تیام احتمالا بهترین خارجی یک دهه اخیر استقلال بود. او که در آکادمی یوونتوس پرورش یافته، در نیم‌فصل حضورش در استقلال در ۱۳ بازی، ۱۲ گل به ثمر رساند و حتی به قهرمانی جام حذفی هم رسید. در نهایت او به دلیل تعلل مدیران وقت استقلال، با پیشنهادی بهتر از ایران رفت.

سرور جپاروف، شیخ دیاباته و رافائل سیلوا از دیگر بازیکنان خارجی خوب استقلال در دهه اخیر فوتبال ایران بودند. استقلال در طول این سال‌ها، ۲۶ بازیکن خارجی جذب کرده است که شامل یک دروازه‌بان، شش مدافع، ۹ هافبک و ۱۰ مهاجم می‌شود.

نقطه قوت خریدهای استقلال در بخش دفاعی بوده است. رابسون جانواریو، لئوناردو پدوانی، رافائل سیلوا و هرویه میلیچ از جمله بازیکنانی بودند که استقلال توانسته از خرید آن‌ها سود ببرد. البته نقطه ضعف اصلی آبی‌ها در حفظ این بازیکنان بودند و همه این بازیکنان اکثرا ۱۸ ماه در استقلال مانده‌اند. مشکل مدیریت آبی‌ها در تامین پول درخواستی این بازیکنان خارجی باعث شده تا هر کدام از این بازیکنان بعد از درخشش در پیراهن آبی استقلال، یا با پیشنهاد مالی بهتر از سوی تیم دیگر از استقلال جدا شوند.

این روزها که استقلال در نقل و انتقالات از رقبا عقب افتاده، جواد نکونام بیش از هر زمان دیگری روی جذب هافبک و مهاجمان خارجی تمرکز کرده و باید دید آیا این تیم می‌تواند جای خالی بازیکنان باکیفیت را با خریدهای خارجی در خطوط هافبک و حمله جبران کند و بازیکنانی از جنس جپاروف و مامه تیام را در این تیم ببینیم؟

 ایسنا

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید