مرندی: اینجا دیگر ایران سال 1953 نیست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۳۱
    کد خبر :948612
مرندی اینجا دیگر ایران سال 1953 نیست

سید محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران به اعلام حمایت رابرت مالی، مسئول ویژه امور ایران در دولت بایدن،‌ از تجمعات ضدایرانی در آمریکا و برخی از شهرهای اروپایی، واکنش نشان داد.

وی در پیامی توئیتری خطاب با مالی نوشت: نظام شما (آمریکا) از طریق تحریم‌های فشار حداکثری، علیه بشریت و ایرانیان جنایت مرتکب می شود و شما هم در آن دست دارید.

وی تاکید کرد: به همین خیال باشید اما ایران در حال رشد است. تامین مالی آشوب‌ها و ترور در کنار اعتراضات در پایتخت‌های غربی فایده‌ای ندارد.

مرندی تاکید کرد: اینجا دیگر ایران سال 1953 (سال کودتای 28 مرداد) نیست.

به دنبال برگزاری برخی از تجمعات ضدایرانی در برخی از شهرهای اروپا و آمریکا که از سوی سلطنت‌طلب‌ها، طرفداران گروهک تروریستی منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و گروه‌های همجنس‌گرا ترتیب داده شده بود، برخی از مقامات دولت بایدن اظهارات مداخله جویانه‌ای مطرح کردند.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در توئیتی تظاهرات ایرانی‌های مقیم آمریکا را «تظاهرات آمریکایی‌ها در واشنگتن و لس آنجلس در همبستگی با مردم ایران» توصیف کرد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکادر امور ایران نیز در پیام مشابهی با اشاره به تجمعات در برخی شهرهای آمریکا و جهان، این تجمعات را تظاهرات مسالمت‌آمیز برای رعایت حقوق بشر از سوی حاکمیت ایران خواند.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید