مردم در خرید خودرو عجله نکنند

    کد خبر :1030834
عباس+علی_+آبادی

آزادسازی واردات خودرو از آن دسته مسائلی است که از سال ۱۳۹۷ تاکنون لوایح آن بین مجلس، دولت و بازار خودرو در حال رفت و آمد بود.

از این رو حواشی پیرامون واردات خودرو زیاد است به طوری که برخی بر این باورند که این اقدام تاثیر چندانی بر ثبات بازار خودرو و کاهش قیمت آن نداشته است، پس این سوالات و حواشی را در زمان واگذاری چند صد دستگاه خودرو به بازرسان اتاق‌های اصناف سراسر کشور با وزیر صمت مطرح کردیم.

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه بیان کرد: کشنده‌ای در گمرک باقی نمانده است در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد خود مالک باید پیگیر موضوع ترخیص آن شود و وزارتخانه وظیفه نسبت به آن ندارد، موانع هم برای این اقدام مرتفع شده است. باید گفت خودروهای وارداتی در حال توزیع میان مردم است و افراد با مراجعه به سامانه های مرتبط می‌توانند، حداکثر تا پایان آذر و دی خودروهای ثبت نامی را تحویل بگیرند. همچنین امکان ثبت‌نام برای سایر افراد جامعه هم فراهم است.

وی افزود: باید گفت برنامه ریزی در این زمینه به قدری قوی است که جایی برای نگرانی وجود ندارد. مردم برای خودرو نباید عجله کنند تا جلوی سواستفاده دلالان را بگیرند، معتقدم که همه چیز به آرامش نیاز دارد. به نظر می‌رسد اگر با آرامش به موضوعات بنگریم دست دلالان کوتاه می‌شود.

علی آبادی در پایان گفت: اگر روند واردات دائمی و مستمر شود که امیدواریم این مهم عملی شود، با تداوم آن بازار خودرو به ثباتی خواهد رسید. بازار خودرو به تدریج به شرایط مطلوب می‌رسد و ثبات آن کار یک شب نیست، همچنین مردم با صبوری می‌توانند با دلالی مقابله کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید