مراجعه ۸۵ هزار زائر اربعین به مراکز درمانی مرز مهران

    کد خبر :142458

نماینده سازمان اورژانس کشور در مرز مهران گفت: از سوم آبان ماه تاکنون بیش از ۸۵ هزار و ۶۵۰ مراجعه کننده به صورت درمانی داشته ایم.
به گزارش بازتاب به نقل از روابط عمومی اورژانس کشور، غفور راستین با اشاره به گزارش عملکرد وزارت بهداشت از ۳ تا ۱۴ آبان ماه در مهران و استان ایلام گفت: همان طور که می دانید امسال با برنامه ریزی ای که وزارت بهداشت و درمان ، خصوصا سازمان اورژانس کشور انجام داده است شاهد میزان حضور حداکثری در حوزه پیش بیمارستانی ،بیمارستان و بهداشت، پوشش صد در صد از نقطه پایانه مرزی مهران تا کل استان هستیم.

نماینده سازمان اورژانس کشور در مرز مهران افزود: کل پرسنل عملیاتی که در این مدت مشغول کار بوده اند می توان به ۴۳۵ نفر نیروی عملیاتی در حوزه پیش بیمارستانی مشغول به کار هستند در بیمارستان امام حسین (ع) با فراخوانی که انجام شد، ۶ نفر طب اورژانس مشغول به کار شده اند و ۲ نفر ارتوپدی و زنان، ۸ پزشک عمومی و یک نفر نیز برای اولین بار به عنوان فوق تخصص ستون فقرات از تهران اعزام شده اند که می توانند خدمات ویژه به زائران و ساکنان منطقه ارائه دهد.

وی اظهار کرد: از ابتدای این عملیات تا کنون ۲۲ دستگاه آمبولانس غیر بومی به جز آمبولانس هایی که خود استان ایلام در منطقه مستقر کرده است، از سایر استان ها به عنوان پشتیبان مشغول به کار شده اند. همچنین ۵ فروند بالگرد، در استان ایلام مشغول به کار است ۲ دستگاه موتور آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در سیستم پایانه مرزی استقرار پیدا کرده اند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش هایی که به دست ما رسیده است ۵ دستگاه بالگرد امروز به ۷ دستگاه رسیده است و عملا می توانند کل منطقه را پوشش دهند.نیروهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها و کادر پرستاری که از استان های دیگری اعزام شده اند نیز بیش از ۸۰ نفر هستند که مشغول به کار اند.

وی بیان کرد: از ایلام تا مهران به ازای هر ۵ کیلومتر ، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی مستقر هستند از مهران تا پایانه مرزی مهران هر ۲ کیلومتر یک پایگاه و در خود پایانه ۲۰ دستگاه آمبولانس داریم همچنین ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر هستند.حدود ۸۰ تا ۹۰ پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در کنار خدماتی که گفته شد خدمات درمان سرپایی شامل درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، بسیج جامعه پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل بیمارستان ۳۰ تخت خوابه سی بی آر ال و بیمارستان جنرال ۵۰ تخت خوابی بیمارستان صحرایی است که در پایانه مرزی مهران استقرار یافته و خدمات ویژه ای را به زائران و مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

وی اظهار کرد: جهت ترانزیت مصدومان و بیماران ساکن خاک عراق دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در نقطه صفر مرزی مستقر کرده ایم که می تواند در زمان وقوع حادثه در کشور عراق و از طریق همکاران ما در هلال احمر به صورت برون مرزی انتقال پیدا کند، بتواند این موارد را در زمان طلایی به بیمارستان امام حسین انتقال دهند.

وی افزود: از سوم آبان ماه تاکنون بیش از ۸۵ هزار و ۶۵۰ مراجعه کننده به صورت درمانی داشته ایم که شامل ۷۹ هزار ۶۱۶ مورد حوادث غیر ترافیکی و ۶ هزار ۳۴ مورد حوادث ترافیکی داشته ایم در مجموع اعزام هایی که تا کنون انجام شده است ۲۵۳ نفر در داخل استان و ۶۲ نفر نیز انتقال خارج از استان صورت گرفته است. مجموع انتقال یافتگان به صورت هوایی ۱۷ نفر بوده است باقی این افراد نیز با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس انتقال داده شدند.

وی در پایان تاکید کرد: متخصصان مستقر در بیمارستان امام حسین (ع) مهران آمادگی کامل دارند که به زائران و مردم مهران خدمات ارائه دهند.فوق تخصص ستون فقرات در این مکان مستقر است و اگر اطلاع رسانی صورت گیرد مردم می توانند از آن استفاده کرده و خدمات ویژه ای دریافت کنند. تا پایان عملیات اربعین کل مجموعه وزارت بهداشت و درمان شامل بیمارستانی ، پیش بیمارستانی و حوزه بهداشت در استان مخصئصا در شهر مهران استقرار دارند و خدماتی که ذکر شد را ارائه می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید