مذاکره برای آغاز پروازهای اروپایی

    کد خبر :738235

آخرین آمارهای جهانی از میزان ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به بیش از 20 میلیون نفر در سطح جهان رسیده است. همه‌گیری ویروس کرونا سبب اعمال محدودیت‌های فراوان برای مسافرت‌ها و جابه‌جایی‌ها و همچنین اعلام تعطیلی‌های اجباری شد که همین موضوع تاثیر سوئی بر کسب و کارها و صنایع مختلف به همراه داشت. صنعت هوانوردی نیز تا به امروز تحت تاثیر شیوع این بیماری متحمل ضررهای هنگفتی شده است.

پیش از این در خبرها آمده بود که میزان تحویل هواپیما توسط شرکت‌های بزرگی همچون بوئینگ و ایرباس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در پی آغاز موج دوم شیوع ویروس مرگبار کووید-19، ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی بزرگ آمریکا نیز به میزان قابل توجهی سقوط کرد. همین شرایط سبب شد تا تعداد زیادی از کشورها اقدام به بستن مرزهای خود کنند و در این بین پروازهای مسافری لغو و بدهی‌های کلانی گزارش شود. اما چندی‌ست، مذاکرات برای از سرگیری پروازهای خارجی بین کشورهای مختلف آغاز شده است. در همین زمینه، اخیرا معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شروع مجدد و افزایش تدریجی پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به کشور خبر داد. مرتضی دهقان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه تدوین، ابلاغ و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هوایی، افزود: نظارت و بازرسی‌های مستمری بر رفتار فرودگا‌ه‌ها و ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد.

روز گذشته نیز خبرهایی منتشر شد که نشان می‌دهد ایران در تلاش است مجوزهای لازم را برای ازسرگیری پروازهای اروپایی کسب کند.

مقصود اسعدی سامانی – دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- گفت: شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران‌ایر برای پرواز به میلان، رم و مادرید در حال مذاکره و دریافت مجوز هستند و مذاکراتی را با آلمانی‌ها نیز آغاز کردند. او در این باره به ایسنا اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای از سرگیری پروازهای اروپایی به‌ویژه به سه مقصد مذکور، مجوزهای لازم دریافت شده و احتمالا تا اول سپتامبر یعنی ۱۱ شهریور ماه این پروازها از سرگرفته می‌شود.

به گزارش آرمان‌ملی،دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره شرایط پروازهای خارجی در حال مذاکره اعلام کرد: قطعا همه کشورها پروتکل‌های بهداشتی خاص خودشان را دارند و این پروازها به صورت مسافری، اما با رعایت شرایط بهداشتی و پروتکل‌های این کشورها از سر گرفته خواهد شد و می‌توان به در اختیار داشتن تست منفی PCR کرونا برای مسافران و دیگر شرایط اشاره کرد. او تاکید کرد: قطعا همه مردم شرایط کلی درباره شیوع ویروس کرونا و چگونگی انجام از سرگیری این پروازها را می‌دانند و هر کشوری نیز متناسب با شرایط خودش و دیگر کشورها اقدام به اعمال شرایط بهداشتی می‌کنند. بنابراین مردم خودشان باید قبل از خرید بلیت شرایط را مطالعه کنند. ایرلاین‌ها نیز موظفند قبل از فروش بلیت این شرایط و پروتکل‌ها را به‌ اطلاع مسافران برسانند.

رایزنی در مادرید

همچنین، حسن نوریان، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه، در توئیتر نوشت: با رایزنی‌های سفارت کشورمان در مادرید و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز پروازهای عادی و هفتگی ایران‌‌ایر در مسیر تهران ـ مادرید ـ تهران از سوی مقامات هوانوردی اسپانیا صادر شد و قرار است از ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۲۰، پروازهای عادی این شرکت برقرار شود.

پرواز هما به وین

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری، براساس برنامه در روزهای شنبه هر هفته از تهران به فرودگاه وین پرواز می‌کند. به گزارش ایسنا، این پرواز در روزهای شنبه هر هفته، با پرواز شماره ۷۱۷ در ساعت هشت و ۴۰ دقیقه بامداد فرودگاه امام خمینی (ره) ترک و در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه وین به زمین می‌نشیند. بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره ۷۱۶ در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه وین پرواز می‌کند و در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید