مذاکرات وین به خط پایان خود نزدیک شد

  • آرشیو
  • جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۱
    کد خبر :924636

 خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که او را «مقام ارشد در اتحادیه اروپا» معرفی کرده نوشته مذاکرات رفع تحریم‌ها به پایان نزدیک می‌شود، در حالی که مشخص نیست که به توافق ختم خواهد شد یا خیر.

این مقام که اشاره‌ای به نام او نشده گفته است: «می‌توانیم بعضی موضوعاتی که هنوز حل نشده‌اند را دقیق‌تر بررسی کنیم. منتظر ایده‌هایی از تهران و چیزهایی که آمریکایی‌ها می‌گویند هستیم… نمی‌دانم که این پایان روند است [یا خیر] اما پایان مذاکرات است.»

پیش از این وزیر امور خارجه جدید فرانسه گفته بود تنها چند هفته برای احیای توافق هسته‌ای با ایران فرصت باقی است. او مدعی شده بود که تصمیم‌گیری در خصوص توافق به عهده ایران است.

چند روز پیش «کاترین کولونا»، وزیر امور خارجه فرانسه بار دیگر مدعی شده که پنجره احیای برجام رو به بسته شدن است. خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه فرانسه نوشته تنها چند هفته تا پایان فرصت برای احیای توافق هسته‌ای باقی مانده است.

کولونا که در جمع نمایندگان پارلمان فرانسه صحبت می‌کرد گفت که این وضعیت دیگر قابل ادامه نیست. او تهران را به توسل به تاکتیک‌های تأخیری و بازگشت به مواضع قبلی در جریان مذاکرات دوحه متهم کرد.

برنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید