مذاکرات برگزیت زیر اهرم فشار زمان؛ تشدید اختلافات بین بروکسل-لندن

    کد خبر :222008

یک رسانه آلمانی از بالا گرفتن تنش‌ها و اختلافات بخصوص درباره مسئله دوره گذار انگلیس بعد از برگزیت بین لندن و بروکسل تحت فشار زمان خبر می‌دهند.

به گزارش بازتاب، روزنامه “هانوفرشه آلگماینه سایتونگ”، در مطلبی از تشدید مناقشات بین لندن-بروکسل در جریان مذاکرات برگزیت خبر داده و نوشت: حدود چهار روز انگلیسی ها و اروپاییان در هفته جاری درباره برگزیت مذاکره کردند. البته در پایان به جای دست یابی به پیشرفت های جدید تنها اختلافات و ناراحتی های جدیدی شکل گرفت.

“میشل بارنیر”، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت اظهار داشت که ما نمی خواهیم انگلیس را مجازات کنیم. اما این دقیقا همان چیزی است که لندن درباره آنچه اتحادیه اروپا در این هفته درباره مقررات درباره دوره گذار بعد از خروج برنامه ریزی کرده است احساس می کند.

اتحادیه اروپا خواهان پایبندی بروکسل به قوانین اروپایی در دوره گذار بعد از خروج است و اخیرا نیز خواستار این مسئله شده است که در صورت عدم پایبندی لندن به این قوانین اروپایی در دوره گذار بتواند این کشور را تنبیه کند.

بر اساس خواست کمیسیون اروپایی در موارد مورد مناقشه بین لندن و بروکسل در دوره گذار دادگاه اروپایی باید تصمیم گیری کند که لندن شدیدا با این مسئله مخالف است.

همچنین از طرف انگلیس این مسئله کاملا غیر قابل قبول است که اتحادیه اروپا دسترسی به بازار داخلی را سریعا و بدون حکم دادگاه بتواند خاتمه دهد در صورتی که روند دادگاه برای رفع این اختلافات مدت طولانی تری از حد انتظار و برنامه ریزی های انجام شده طول بکشد.

به گفته وزیر برگزیت انگلیس این خوب نیست که ما سندی را منتشر کنیم که در لحنی کاملا بی ادبانه و آشکار بتواند به صورت موثر دوره گذار انگلیس را متوقف کند.

بارنیر روز جمعه اعلام کرد که مسائل کلیدی و بحث های قبلی هنوز نهایی و حل نشده است. از جمله لندن تا به حال جزئیاتی در این باره ارائه نداده است که مرزهای آینده بین شمال ایرلند و این کشور در آینده چگونه باید باشد.

وی همچنین در باره شکست احتمالی مرحله گذار برنامه ریزی شده با انگلیس هشدار داد. بارنیر انتقاد شدیدی به لندن وارد کرد که هنوز هیچ چشم اندازی برای مناسبات آینده با بروکسل را ارائه نداده است. به گفته وی همچون گذشته اختلاف نظرهای زیادی در این باره وجود دارد که دوره گذار انگلیس بعد از خروج باید چگونه باشد.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت همچنین تاکید کرد، همچنین در این باره اختلاف وجود دارد که آیا انگلیس در دوره گذار باید به همه قواعد اروپایی پایبند باشد. اگر این گونه اختلافات به دراز بکشد دوره گذاری وجود نخواهد داشت.

بارنیر همچنین اعلام کرد که انگلیس باید به همه قواعد و شرایط اروپایی تا پایان دوره گذار پایبند باشد و عواقب اجتناب ناپذیر خروج از این اتحادیه را بپذیرد. مرحله گذاری که در حال حاضر اتحادیه اروپا و لندن درباره آن مذاکره می کنند با برگزیت آغاز شده و تا سال 2020 طول خواهد کشید.

انگلیس در ماه مارس سال 2019 از اتحادیه اروپا خارج می شود. هر دو طرف می خواهند روی یک مرحله گذار حدودا 2 ساله با هم توافق کننند که در آن همه چیز مانند سابق باقی بماند.

بارنیر در سفر اخیر خود به لندن همچنین با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدارکرد. ترزا می نیز هر گونه اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا بعد از برگزیت را رد کرده وگفت: سیاست ما این نیست که در هر اتحادیه گمرکی باقی بمانیم.

نخست وزیر انگلیس در حال حاضر تحت فشار شدید حامیان جدایی آشکار و سخت از بروکسل در حزب خود قرار دارد.

چندی پیش مقامات بروکسل به لندن پیشنهاد دادند که در این اتحادیه بماند اما لندن این پیشنهاد بروکسل را رد کرد.

به هر حال مذاکرات برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد. توافقات برای یک دوره انتقالی باید تا نشست آینده اتحادیه اروپا که در ماه مارس و حدود شش هفته دیگر برگزار می شود انجام شود و بسیاری مسائل مورد مناقشه تا آن زمان باید شفاف سازی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید