مدیرکل بنیاد مسکن:10 هزار واحد مسکونی زلزله زده برای تعمیرات به بانکهای عامل معرفی شدند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
    کد خبر :178433

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 10 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای دریافت تسهیلات و انجام تعمیرات مورد نیاز به بانکهای عامل معرفی شدند .

مجید جودی افزود: تا روز گذشته از این تعداد بیش از یک هزار نفر تسهیلات تعمیراتی خود را دریافت کرده اند.
وی با بیان این که طبق برنامه ریزی های انجام شده به مستاجرین واحدهای مسکونی این مناطق کانکس تحویل داده نمی شود، گفت: برای این مستاجرین که قبلا در خانه های اجاره ای سکونت داشتند و واحدهای آنها تخریب شده تنها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض اجاره پرداخت می شود زیرا این افراد زمینی در اختیار ندارند که کانکس خود را روی آن قرار دهند.
وی با بیان اینکه در صورتی که کانکس در اختیار اینها افراد قرار گیرد ممکن است در آینده حلبی آبادها در برخی مناطق ایجاد شود لذا به جای کانکس منابع مالی در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتواند مسکن جدیدی اجاره کنند.
جودی گفت : علاوه بر این برای این افراد 10 میلیون تومان تسهیلات برای تهیه اسباب و اثاثیه و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض نیز برای خرید این وسایل پرداخت می شود.
وی در خصوص ساخت واحدهای مسکونی در این مناطق افزود: هم اکنون ساخت 700 واحد مسکونی پی کنی خود را آغاز کرده اند و با دریافت وام 40 میلیون تومانی در شهرها و 30 میلیون تومانی در روستاها عملیات ساخت واحدهای خود را آغاز کرده اند و بنیاد مستضعفان نیز هشت تن سیمان به صورت رایگان در اختیار آنها می گذارد و برای انجام تعمیرات نیز 10 کیسه سیمان تحویل زلزله زدگان می شود.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید