مدعیان جریان آزاد اطلاعات سانسورچیان واقعی فضای مجازی اند

    کد خبر :670531

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه سانسورچیان فضای مجازی از جمله اینستاگرام، خود را حامیان جریان آزاد اطلاعات می دانند، گفت: باید تصمیم جدی در برخورد مقتدرانه با این شبکه اتخاذ شود.

 

رضا تقی پور انوری در واکنش به اقدامات یکجانبه شبکه های اجتماعی خارجی مانند توئیتر و اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی در محکومیت ترور شهید قاسم سلیمانی و انتشار مطالب دونالد ترامپ علیه ایران، اظهار داشت: ماهیت و ذات رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توئیتر از قبل برای ما و کارشناسان فضای مجازی مشخص بود.

 

وی گفت: اما امروز این شبکه های اجتماعی، چهره کریه خود را برای عموم مردم به نمایش گذاشته و آن پوشش مخملی که روی مشت آهنین بود را کنار زدند.

 

آنهایی که از «اینترنت باز» صحبت می کنند دست به سانسور می زنند

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: امروز کسانی که ادعای حمایت از جریان آزاد اطلاعات داشته و این مفهوم را در استراتژی‌های خود مدام تبلیغ کرده و صحبت از «اینترنت باز» می کنند، اینگونه دست به سانسور می زنند. آنهم یک سانسور هدفمند علیه قهرمان ملی یک کشور، قهرمان کشورهای منطقه و علیه نابودگر داعش و کسی که دنیا، وی را به عظمت یاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه ما می بینیم در همه دنیا دوستداران سردار قاسم سلیمانی چگونه برای شهادت وی ابراز احساسات می کنند، گفت: حذف این پیام ها در فضای مجازی به طور مشخص یک افتضاح رسانه ای برای آمریکا و شرکتهایی است که جیره خوار حاکمیت آمریکا هستند. متاسفانه این شبکه ها تاکنون این چهره را پنهان نگه داشته بودند و امروز این چهره کریه را به وضوح به نمایش گذاشتند.

 

تقی پور انوری با بیان اینکه مردم دنیا قطعا این موارد را مشاهده کرده و پی به ماهیت زشت، خشن و امنیتی این فضا می برند، گفت: به وضوح مشخص است که این شبکه ها چگونه به اسم جریان آزاد اطلاعات تا به حال مردم را غافل نگه داشته بودند و امروز با توجه به اتفاقاتی که پیش آمده، مجبور شدند چهره اصلی شان را به نمایش بگذارند.

 

سانسورچیان واقعی فضای مجازی مشخص شدند

 

وی تاکید کرد: قطعا مردم ما با نبوغ، خلاقیت و نوآوری از موانعی که استکبار جهانی در مسیر انتشار اظهارات ، ابراز احساسات و عظمت و شکوه سردار سلیمانی در فضای مجازی ایجاد کرده، عبور می کنند.

 

وزیر اسبق ارتباطات گفت: کاربران ما باید به سرعت و با وسعت تمام، در سایر رسانه های اجتماعی که این محدودیت‌ها وجود ندارد، عظمت و شکوه سردار سلیمانی را به رخ جهانیان بکشند.

 

تقی پور انوری با تاکید بر اینکه سانسورچیان واقعی فضای مجازی کسانی هستند که صدای مردم و مظلومان و صدای جبهه مقاومت را فیلتر می کنند، گفت: امروز در شبکه های اجتماعی صف آرایی میان قاتلان، خونخواران و ظالمان با مظلومان و محرومان شکل گرفته است و جایگاه پیام رسان‌هایی مانند توئیتر و اینستاگرام که دست به سانسور گسترده می زنند نیز، مشخص است.

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه قطعا مردم مظلوم جهان از این موانع عبور خواهند کرد و صدایشان را به گوش جهانیان می رسانند، در خصوص اقدام شورای عالی فضای مجازی در برخورد با رفتار جانبدارانه اینستاگرام در حذف مطالب کاربران ایرانی، گفت: مصوبه ۱۳ خرداد سال ۹۶ شورای عالی فضای مجازی این پتانسیل و ظرفیت را دارد که با فعالیت های غیرقانونی و هنجارشکنانه این گونه نرم افزارها مقابله کند.

 

اینستاگرام عزت ملی ما را پایمال کرد

 

وی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، هویت و عزت ملی ما را نادیده گرفته و پایمال می کنند، ادامه داد: این شبکه اجتماعی با حذف مطالب و اکانت کاربران ایرانی، مردم ما را تحقیر کرد. حذف پیام یک فرد، بی احترامی و اهانت بزرگ محسوب می شود و قطعا مردم ما این موضوع را تحمل نخواهند کرد.

 

تقی پور انوری با تاکید بر اینکه مصوبه ساماندهی فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور، این ظرفیت را دارد که بتوان با رفتارهای غیرقانونی این شبکه ها برخورد کرد، افزود: مردم باید از مسئولان، اجرای این مصوبه و قانون را مطالبه کنند تا در یک فضای امن و سالم و مطمئن بتوان از فضای مجازی استفاده کرد.

 

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، قطعا امروز فضای مجازی امتداد فضای حقیقی در زندگی مردم است و می دانیم که باید از مزیت های این فضا استفاده کنیم؛ اما اینکه تعدادی نرم افزار و پیام رسان با ماموریت مشخص و اینگونه مفتضحانه بخواهند این فضا را به لجن بکشند و صدای حق مردم را با این وضع فجیع، قطع و سانسور کنند، مورد تحمل مردم نیست.

 

لزوم تصمیم جدی در برخورد مقتدرانه با اینستاگرام

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: این مطالبه باید شکل بگیرد و هم اکنون نیز موقع آن است که تصمیم جدی در برخورد مقتدرانه با این پیام رسان های مفتضح صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به سیاست دوگانه توئیتر در حذف محتوای خشونت آمیز به رغم انتشار توئیتهای تهدیدآمیز ترامپ، گفت: این مشخص است که اساس کار شبکه های اجتماعی جیره خوار آمریکا، این است که فرهنگ غرب و استکبار جهانی که فرهنگ سلطه و ظلم است را به خورد ملت ها بدهند.

 

به گزارش مهر ،تقی پور با تاکید بر اینکه اینها ملت های مظلوم تحت ستم که از موجودیت و کشورشان دفاع می کنند را تروریست و قاتلان حاج قاسم سلیمانی را افراد صلح طلب می نامند، ادامه داد: مشکل شبکه های اجتماعی امروز دنیا این است که اینها برای مصارف داخلی خود، برای انتخاباتشان و سایر مقاصد شومی که در ذهن دارند، تعاریف را تغییر داده و سیاست دوگانه دارند.

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی، تروریسم دولتی را نمی پذیرد و ما شاهد هستیم کشوری که شعار مبارزه با تروریسم می دهد و کشور ما را به بهانه اینکه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را آنطور که می‌خواهند نمی پذیرد، محدود می کند، خود به جنگ افروزی در دنیا می پردازد؛ این تعاریف دوگانه، برای فرار از عواقب اتفاقاتی است که در دنیا رقم زده اند.

 

تقی پور همچنین افزود: امروز جای شهید و جلاد در دنیا عوض شده و جلادان آمریکایی، اسم خود را صلح طلب گذاشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید