مدال طلای محمدرضا گرایی در جام تورلیخانوف قزاقستان

  • ورزشی
  • جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۱۱
    کد خبر :915147

محمدرضا گرایی در فینال وزن ۷۲ کیلوگرم جام بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان به دلیل حاضر نشدن حریفی از کشور میزبان، طلا گرفت. گرایی در مرحله مقدماتی مغلوب او شده بود.

 رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف به عنوان دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در این پیکارها حضور دارند.

مسابقات دومین روز در وزن‌های ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم امروز (جمعه) از ساعت ۹ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر، در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار شد، محمدرضا گرایی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۳ و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی در دور سوم مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و بعنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر محمود بخشیلوف از ازبکستان را مغلوب کرد.

گرایی عصر امروز در دیدار پایانی یک بار دیگر و برای کسب مدال طلا باید به مصاف میرژان شرماخانبت از قزاقستان می‌رفت که حریف قزاق به دلایل نامعلوم هر چند روی تشک حاضر شد اما کشتی نگرفت تا دستان گرایی به عنوان برنده بالا برود.

تا لحظاتی دیگر در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری برای کسب مدال برنز باید به مصاف یونس امره باشار از ترکیه برود و در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز پژمان پشتام برای کسب مدال طلا آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا از قرقیزستان را پیش رو خواهد داشت.

در مسابقات ۷ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف و رنکنیگ اتحادیه جهانی که روز گذشته برگزار شد، پویا دادمرز، علیرضا نجاتی و رامین طاهری در اوزان ۵۵، ۶۰ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهدی فلاح در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید