مدافع سرباز استقلال به این تیم بازمی گردد؟

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۰۵
    کد خبر :911245

سیاوش یزدانی مدافع ۳۰ ساله باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در ۳ ماه گذشته دور از میادین فوتبال بوده است؛ علت این مسئله هم سرباز شدن یزدانی بوده که این اتفاق باعث شد تا مدافع بلندقامت استقلال از جمع شاگردان فرهاد مجیدی جدا شود و حتی توافقاتی را هم با باشگاه ملوان داشت اما از زمان پیوستن به ملوان هیچگاه در فهرست این تیم قرار نگرفته است.

یزدانی در دوره حضورش در انزلی سعی کرد تا دوره آموزشی خود را بگذراند و امیدوار بود تا با قبولی در آزمون دکتری بتواند از قانون ایست خدمت سربازی استفاده کند و مجدداً به جمع آبی‌پوشان استقلال بازگردد.

با توجه به مقطع تحصیلی یزدانی، در صورت پذیرش در آزمون دکتری استفاده از قانون ایست سربازی برای این مدافع بلندقامت میسر بود و به همین علت سیاوش یزدانی در تلاش بود تا بتواند در آزمون مقطع دکتری پذیرفته شود.

در اعلام نتایج اولیه سیاوش یزدانی مجاز به انتخاب رشته شد و ساعتی پیش نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری اعلام شد که مدافع استقلال توانست با موفقیت این مرحله را هم پشت سر بگذارد و در دانشگاهی غیردولتی پذیرفته شده است.

اما قبولی انتخاب رشته یزدانی او را به استفاده از قانون ایست سربازی نزدیک کرده و هنوز نتیجه نهایی مشخص نیست؛ چرا که او بعد از پذیرش در آزمون دکتری و مشخص شدن دانشگاه محل تحصیلش، حالا بایستی در مصاحبه آزمون دکتری شرکت کند و قبولی در این مصاحبه، گام آخر او برای بازگشت به استقلال خواهد بود.

یزدانی در صورت پذیرش در مصاحبه، رسماً دانشجوی مقطع دکتری خواهد شد و می‌تواند روال اداری لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی و استفاده از قانون ایست سربازی را سپری کند.

فریبرز محمودزاده مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره وضعیت یزدانی توضیح داده بود که در صورت پذیرفته شدن سیاوش یزدانی در آزمون دکتری و استفاده او از قانون ایست سربازی و صدور معافیت تحصیلی، مدافع استقلال قادر خواهد بود که همراه شاگردان فرهاد مجیدی باشد.

با این وصف، سیاوش یزدانی با گذراندن پروسه اداری لازم جهت پذیرفته شدن در مقطع دکتری می‌تواند به باشگاه استقلال بازگردد؛ او چندی پیش مذاکراتی را با مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال برای تمدید قراردادش داشت و حالا در صورت نهایی‌شدن پروسه بازگشتش به استقلال، یزدانی احتمالاً به مدت دو فصل قرارداد خود را با آبی‌پوشان تمدید می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید