مخالفت با فعالیت عصرانه پزشکان دولتی در بخش خصوصی

    کد خبر :183516

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: فعالیت پزشکان دولتی در شیفت عصر در بخش خصوصی مورد موافقت برخی نمایندگان قرار نگرفت.

یعقوب شیویاری در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی تبصره های ارجاعی لایحه بودجه سال ۹۷ خبر داد و افزود: با حضور وزیر بهداشت بودجه پیشنهادی این دستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه وزیر بهداشت از میزان بودجه پیشنهادی وزارت بهداشت در لایحه سال ۹۷ به شدت انتقاد داشت، تصریح کرد: بر اساس اظهارات ایشان بخشی از بودجه وزارت بهداشت در سال گذشته محقق نشد و بر اساس قانون از ۱۰ درصدی هدفمندی یارانه ها مبلغ اندکی اختصاص یافت و از سویی از بابت یک درصد ارزش افزوده و عوارض دخانیات نیز مبلغی به این وزارت خانه اختصاص نیافت.

شیویاری ادامه داد: وزیر بهداشت بر این باور بود که اگر تخصیص بودجه برای وزارت بهداشت به وضعیت فعلی پیش رود طرح تحول سلامت با شکست مواجه می شود و این موضوع شایسته نظام و مردم نیست.

وی با اشاره به حضور رئیس و معاون بیمه سلامت در نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: وزیر بهداشت معتقد بود مبلغ پیش بینی شده برای بیمه سلامت در لایحه بودجه ۹۷ محقق نخواهد شد و به طورحتم با کسری بودجه مواجه خواهد شد. البته معاون درمان تامین اجتماعی نیز با حضور در این نشست از کمبود بودجه انتقاد داشت. در این رابطه اگر ردیف هایی که از بابت فروش و واردات سیگار، یک درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد یارانه ها محقق شود بخشی از مشکلات وزارت بهداشت حل می شود.

شیویاری با یادآوری اینکه بخش عمرانی حوزه بهداشت و درمان امسال با کسری ۴۰ درصدی بودجه مواجه خواهد داشت،تصریح کرد: نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد از بودجه عمومی برای وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد پزشکانی که در بخش دولتی فعالیت می کنند، شیفت عصر نیز بتوانند در بخش خصوصی مشغول شوند، اما به دلیل اینکه این پیشنهاد با قانون برنامه ششم مغایرت داشت مورد موافقت برخی نمایندگان قرار نگرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید