مخاطبان تلویزیون روز به روز کمتر می شود

    کد خبر :990552
تلویزیون

ادعای «روسپیدی» تلویزیون به واسطه برنامه‌هایی که در ایام نوروز و رمضان تولید کرد توسط پیمان جبلی، رییس صداوسیما در روز ۲۱ فروردین در جمع برنامه‌سازان این رسانه، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

کمی بعد، در روز ۲۷ فروردین، روابط‌عمومی صداوسیما اعلام کرد طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات این سازمان، سریال «نون خ ۴» که از شبکه یک پخش می‌شود با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در صدر قرار دارد. این خبر در حالی اعلام شد که اطلاعات بیشتری از جامعه آماری این نظرسنجی و از جمله تعداد افرادی که در آن شرکت کرده‌اند، در دست نیست.

به همین بهانه خبرآنلاین از مخاطبان خود خواست تا  بگویند که آیا در این ایام به تماشای سریال‌های تلویزیونی از جمله «نون خ ۴» و «آتش و باد» نشسته‌اند یا خیر؟ و برنامه‌های ویژه افطار و سحر تلویزیون، از جمله «محفل»، «ماه من» و… را دیدند یا نه؟ و اگر ندیدند دلیل‌شان چه بوده که در ادامه بخشی از این نظرات و دلایل را می‌خوانید.

مخاطبان روز به رو کمتر می‌شوند

برخی از کاربران معتقد بودند که برنامه‌های تلویزیون، نه تنها فایده‌ای ندارد و زیبا هم نیست، بلکه بیشتر شبیه یک لودگی است، یکی از کاربران درباره این ماجرا نوشت: «خیلی افتضاح بود دیگر شورش را درآوردند آخر به زور که نمی‌شود یک سریال را انقدر ادامه داد، آن هم به قیمت لودگی.»

کاربر دیگری هم نوشت: «صدا و سیما به هیچ وجه نتوانسته با نیاز روز جامعه پیش بره و این عقب افتادگی در درجه اول به عدم درک نیاز مخاطب برمیگرده.در واقع صدا و سیما داره برای خودش تولید میکنه و توجهی به جذابیت کارهاش نداره.تلویزیون امسال به خاطر نبود چهره های مطرح همیشگی یکی از متفاوت ترین و در عین حال ضعیف ترین برنامه های سال تحویل رو داشت.نون خ ۴ به احتمال زیاد پر بیننده ترین سریال نوروزی باشه.هر چند علیرغم تبلیغات و تعریفهای زیادی که از نون خ ۴ شده و میشه اصلا در حد سریهای قبلی نیست.و بعیده که نون خ ۵ دیگه ساخته شود.»

مخاطب دیگری هم ادامه داد : «برنامه های تلویزیون و رادیو در تمام سال افتضاح است.»

فرد دیگری نوشت: «والا کلا ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم برنامه‌هایتان را می‌بینند که روز به روز هم کمتر می‌شود.»

کاربر دیگری هم فقط یک برنامه را دارای ارزش دانست و نوشت: «نوروز امسال به‌جز سریال «نون و خ»، تلویزیون افتضاح بود حیف این همه هزینه و وقت برای رسانه میلی.بیشتر زمان تلویزیون برنامه های غیر جذاب و کم مخاطب داشتند.»

تلویزیون همچنان خوب است

البته عده‌ای از کاربران هم معتقد بودند که برنامه‌های تلویزیون بسیار خوب و جذاب است، کاربری در این‌باره نوشت: «قبل از افطار «زندگی پس از زندگی» بعد «آتش و باد» و «نون.خ» نزدیک سحرم ماه من هر شب نگاه می‌کنم. کارنامه قابل قبولی برای این اداره بزرگ نمی‌تواند باشد.»

یکی دیگر از مخاطبان نوشت: «در خصوص سریال‌ها فقط «نون خ ۴» و البته برنامه «زندگی پس ازندگی» و تعدادی از فیلم‌های سینمایی پخش شده هم خوب بود.»

فرد دیگری هم نوشت: «سریال‌های تلویزیون را ندیدم چون تاریخی دوست ندارم ولی از برنامه‌های ماه رمضانش، محفل را دیدم. جدید و قشنگ بود.»

یکی از مخاطبان به نام محمد با اشاره به یکی از برنامه‌های خوب تلویزیون توضیح داد: «اگر همه مانند برنامه «محفل» را بسازند، یعنی واقعا برنامه چنین کیفیتی داشته باشد، نه اینکه الزما چنین محتوایی داشته باشد همه مخاطبان به تلویزوین باز می‌گردند.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «من تلویزوین را مثل سابق نگاه می‌کنم و متوجه افت می‌شوم اما هنوز هم برنامه‌هایش را دوست دارم و تماشای آن برایم لذت‌بخش است.»

می خواهیم تلویزیون ببنیم اما نمی‌شود

نوشت: «من خیلی دلم می‌خواهد فیلم‌ها را ببینم، ولی واقعا نمی‌فهمم اصلا موضوعشون چیست؟ آخه کشش ندارند. جذابیتی که اینستا دارد هیچ چیزی در این کره خاکی ندارد.»

نوشت: «برنامه‌ها نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر نبود و حتی ضیعف هم شده ولی برخی برنامه‌ها مثل «محفل» به نظرم خیلی به موقع و جذاب بوده و درسریال‌ها هم «نون.خ» تکراری است ولی هنوز کمی خوب است و سریال «آب وآتش» برای خیلی‌ها جذاب بوده به غیر از این موارد، ما در این سازمان عریض و طویل، برنامه جذابی ندیدیم که ندیدیم.»

یکی دیگر از مخاطبان هم درباره این ماجرا نوشت: «خیلی دوست دارم مانند سابق تلویزیون را تماشا کنم اما انگار با هیچ برنامه‌ای نمی‌توانم ارتباط برقرار کنم ماهواره هم ندارم، کلا تلویزیون خانه همیشه خاموش است.»

یکی از کاربران هم توضیح داد: «برخی از نظرات را خواندم و عده‌ای گفته بودند نمی‌توانند تلویزیون را تماشا کنند. می‌خواهم بگویم این ماجرا بخاطر برنامه‌ها نیست یعنی بخش کمی بخاطر برنامه‌هاست بقیه آن مربوط به سیاسی شدن تلویزوین می‌شود.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «من کماکا تلویزیون را می‌بینم، برنامه‌هایش را هم دوست دارم ولی خب این را هم می‌دانم که مانند سابق برایم جذاب نیست.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید