محکومیت فرماندار نیویورک به آزار جنسی ۱۱ نفر

    کد خبر :833228
محکومیت فرماندار نیویورک به آزار جنسی ۱۱ نفر

پس از ۵ ماه بررسی پرونده اتهامات جنسی فرماندار نیویورک، دادگاه به محکومیت این سیاستمدار دموکرات رای داد و بایدن از او خواست استعفا دهد.

اندرو کومو، فرماندار دموکرات نیویورک، بر اساس نتایج تقیقات دولتی، چندین زن را مورد آزار جنسی قرار داده است. دادستان کل نیویورک روز گذشته با اعلام این خبر خواستار استعفای و یا استیضاح وی شد.

کومو پس از انتشار این یافته‌های تحقیقاتی آن را رد کرد و گفت: «واقعیت‌ها بسیار متفاوت از آنچه نشان داده شده، است.»

تحقیقات تقریباً پنج ماهه نشان داد که کوئومو «محیط کاری خصمانه» و «مملو از ترس و تهدید»ی را برای فرمانداری برقرار کرده بوده است. این تحقیقات که توسط دو وکیل انجام شد شامل مصاحبه با ۱۷۹ نفر از جمله مدعیان آزار کومو، کارمندان فعلی و سابق فرمانداری و شخص فرماندار بود.

آن کلارک، وکیل، که تحقیقات را با جون کیم، دادستان سابق انجام داد، گفت که آنها شواهد مربوط به ۱۱ مدعی را معتبر می‌دانند و خاطرنشان کرد که این اتهامات به درجات مختلف و توسط دیگر شاهدان و پیام‌های متنی همزمان تأیید شده است.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این مصاحبه‌ها و شواهد نشان دهنده یک تصویر عمیقاً نگران کننده و در عین حال روشن است: فرماندار کوئومو در نقض قوانین فدرال و ایالتی، کارمندان فعلی و سابق ایالت را مورد آزار جنسی قرار داده است.»

بر اساس مقررات ایالت نیویورک، آزار جنسی شامل رفتارهای نامطلوب جنسیتی است از معاشقه ناخواسته گرفته تا شوخی‌های جنسی – که بدون در نظر گرفتن قصد مرتکب، یک محیط کاری توهین آمیز ایجاد می‌کند.

در مقابل، کومو بارها استدلال کرده که وی قصد آزار و اذیت هیچکس را ندارد. دفتر وی گفته است که وی آموزش‌های مربوط به قوانین آزار و اذیت جنسی را در ایالت نیویورک گذرانده اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

در پی انتشار این خبر بایدن که تنها نتیجه نهایی این تحقیقات را دیده از اندرو کومو خواست استعفا دهد؛ وی از درخواست استیضاح و برکناری کوئومو توسط مجلس ایالتی نیویورک و یا پیگرد قانونی وی خودداری کرد.

بایدن در یک مصاحبه خبری گفت: «من مطمئن هستم که برخی از اتفاقت با رضایت رخ داده و بنابراین کاملا مبرا بودند اما ظاهراً دادستان کل تصمیم گرفته برخی موارد آزار وجود داشته باشد.»

به گزارش همشهری آنلاین، در ماه آغاز بهار و همزمان با شروع تحقیقات مربوط به این پرونده، بایدن گفت اگر تحقیقات دادستان کل ایالات متحده اتهامات علیه کومو را تأیید کند او باید استعفا دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید