محمد جمشیدی: خارج شدن لیگ از چندقطبی بودن را به فال نیک می‎گیریم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵
    کد خبر :626090

ملی‌پوش بسکتبال ایران با تاکید بر اینکه حضور بازیکنان بزرگ در ترکیب همه تیم‌ها، لیگ برتر را از دو و سه قطبی بودن خارج کرده است، گفت: این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

 

محمد جمشیدی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه تمرینات آماده سازی تیم بسکتبال شیمیدر تهران برای حضور در فصل جدید لیگ برتر از سه هفته پیش آغاز شد، گفت: چندنفر از بازیکنانی که در ترکیب تیم هستیم، سال گذشته و سال های قبل تر کنار هم بازی کرده ایم. البته بازیکنانی مانند اصغر کاردوست و مایک رستم پور امسال به ترکیب شیمیدر اضافه شده اند اما با وجود زمان کمی از آغاز تمرینات می گذرد، به لحاظ هماهنگی و ایجاد آن مشکلی نداشتیم. در این چند جلسه خوب بودیم.

 

وی با یادآوری اینکه تیم شیمیدر تهران سال گذشته عنوان سوم لیگ برتر را به خود اختصاص داد، خاطرنشان کرد: می خواهیم امسال جایگاهی بهتر را در اختیار بگیریم اگرچه شرایط لیگ نسبت به همیشه متفاوت و سخت تر شده است.

 

این بازیکن حضور ملی پوشان و دیگر بازیکنان تاثیرگذار در ترکیب همه تیم های شرکت کننده در لیگ برتر را دلیل این موضوع عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله باعث افزایش تعداد تیم هایی با کیفیت و قابل قبول شده است. با این شرایط لیگ از دو قطبی و سه قطبی بودن خارج می شود. همین مسئله را باید به فال نیک گرفت چراکه تاثیرگذاری مثبت و مستقیمی در شرایط بسکتبال ملی کشور دارد.

 

جمشیدی در واکنش به این مسئله که «البته با این شرایط رقابت برای کسب جایگاه های برتر سخت تر خواهد شد و این موضوع شامل حال شیمیدر هم می شود» گفت: باید بسکتبال و شرایط کلی این رشته را در نظر بگیریم نه فقط یک تیم؛ قاعدتا همه تیم ها برای شرکت در مسابقات به اندازه خود سرمایه گذاری لازم را دارند اما در نهایت و در هر شرایطی تنها یک تیم قهرمان می شود. این عنوان هم از آن تیمی می شود که از هر نظر عملکرد بهتری داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: اصلا برگزاری لیگ در این شرایط ماهیت و کیفیت واقعی تیم ها را مشخص می کند. اینکه مسابقات دو و سه قطبی باشد هیچ تاثیر و ارزشی ندارد، نه برای تیمی که قهرمان می شود چون شاید محک جدی نخورده باشد و نه برای دیگر تیم ها چون از ابتدا تکلیف‌شان مشخص بوده است.

 

بازیکن پست سه بسکتبال ایران همچنین به حضور تیم شیمیدر در تورنمنت بین المللی قطر اشاره کرد و گفت: ما بر اساس دعوتنامه دریافتی از باشگاه الریان قطر در این تورنمنت شرکت می کنیم. علاوه بر ما و دو تیم قطری، یک تیم عمانی هم در تورنمنت موردنظر شرکت دارند. حضور در این تورنمنت می تواند خیلی زیاد در روند آماده سازی شیمیدر تاثیرگذار باشد به خصوص با شرایطی که در ترکیب تیم های قطری می بینیم.

 

جمشیدی تصریح کرد: اینطور نیست که تیم های قطری فقط بازیکنانی از کشور خود در ترکیب داشته باشند. آنها سه چهار بازیکن آمریکایی هم دارند. منظور این است که به واسطه حضور در چنین تورنمنتی با غیرآسیایی ها هم بازی می کنیم و این برای ما خوب است.

 

بازیکن تیم ملی بسکتبال که با این تیم سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد با یادآوری اینکه این بازی ها تابستان سال آینده برگزار می شود، گفت: حضور در المپیک و چگونگی عملکردمان در این بازی ها اهمیت زیادی دارد. اما فعلا لیگ برتر را در پیش داریم و باید برای این مسابقات تلاش داشته باشیم. من هم بازیکن شیمیدر هستم و دغدغه فعلی ام برای این تیم است. تلاشمان را می کنیم که بهترین جایگاه ممکن را در لیگ برتر به دست بیاوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید