«محمد بن نایف» و نزدیکانش هر لحظه ممکن است دست به تحرکاتی بزنند

    کد خبر :266776

غانم الدوسری فعال سیاسی عربستانی فاش کرد که محمد بن نایف و نزدیکانش در حمله مسلحانه اخیر به کاخ پادشاه این کشور دست داشته اند و نظامیان وفادار به او ممکن است هر لحظه دست به تحرکاتی بزنند.

«غانم الدوسری» فعال سیاسی عربستانی و از معارضان خاندان آل سعود با اشاره به حمله مسلحانه اخیر به کاخ پادشاه عربستان تأکید کرد حوادثی که اخیرا در عربستان رخ داده است واقعی است و روایت دولت این کشور در خصوص تیراندازی به سوی یک پهپاد تفریحی صحت ندارد.

وی تأکید کرد که «محمد بن نایف» ولیعهد برکنار شده عربستان و نظامی های همسو با او همان افرادی هستند که از سلاح های سبک و پیشرفته در درگیری های اخیر استفاده کرده اند و عربستان به زودی شاهد تحرکات مردمی خواهد بود که دیگر ایمان آورده اند که بن سلمان با دروغ پردازی و بحران سازی در تلاش است تا مردم را فریب دهد تا از او حمایت کنند.

این فعال سعودی در خصوص دلایل سیاست پنهان کاری عربستان در مقابل افکار عمومی هم گفت که ریاض به دنبال آن است تا به جهان بگوید که امنیت در این کشور برقرار است و همه چیز در امن و امان است. در حالی که بسیاری از افرادی که با من در تماس بوده اند اعلام کرده اند که تهدید شده اند تا تصاویر مربوط به حوادث اخیر عربستان را منتشر نکنند.

الدوسری گفت که نمی توان به صورت دقیق گفت که از داخل کاخ پادشاه عده ای قصد کودتا علیه او را داشته اند اما برخی از نظامیان عالی رتبه وفادار به محمد بن نایف ممکن است هر لحظه دست به تحرکاتی بزنند و بدون شک محمد بن نایف و اطرافیانش در حادثه تیراندازی اخیر در نزدیکی کاخ پادشاه عربستان دست داشته اند.

وی در خصوص وضعیت پادشاه عربستان نیز گفت: بر اساس برخی روایات او در حال حاضر به یک پایگاه هوایی انتقال داده شده است و یک روایت دیگر نیز می گوید که او از ابتدا در مزرعه اش حضور داشته و در هنگام حمله در قصر نبوده که به نظر می رسد روایت دوم تلاشی برای پنهان کردن واقعیت انتقال پادشاه عربستان از قصرش است.

الدوسری در خصوص احتمال تکرار حوادث مشابه در عربستان هم گفت: اگر محمد بن سلمان به سیاست های فعلی خود ادامه دهد ممکن است حوادث مشابهی رخ دهد اما مهم این است که تحرک و تغییر از سوی مردم انجام شود نه خاندان حاکم به همین دلیل انتظار می رود که در مدت زمان آتی نزاعی دوباره در بگیرد.

این فعال عربستانی تأکید کرده است که متأسفانه شاهد تحرکات مردمی نبوده است و او امیدوار است که تحرک واقعی از سوی مردم صورت بگیرد نه خاندان آل سعود، وی افزود: مردم در حال حاضر در حال درک این مسأله هستند که حاکمیت عربستان در طول سالهای گذشته آنها را فریب داده و به سود مردم فعالیتی نکرده است اما اینکه مردم کی دست به اعتراض می زنند مشخص نیست، من نمی خواهم که با سرنگونی یک دیکتاتور در داخل خاندان آل سعود یک دیکتاتور دیگری روی کار بیاید باید تغییر از داخل مردم باشد و مردم خودشان نماینده خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه تأکید کرد که حاکمان عربستان برای خود دشمنان فرضی ایجاد می کنند وتلاش می کنند تا با بحران سازی این حس را در مردم ایجاد کنند که آنها در خطر هستند و به همین دلیل مردم باید در کنار حاکمیت بمانند این در حالی است که حاکمیت، خود دشمن واقعی مردم است و این حکومت مردم را از حقوق اولیه شان محروم کرده و هیچ دشمن دیگری به غیر از این خانواده (آل سعود) وجود ندارد.

فعال سیاسی عربستان در واکنش به سوالی در خصوص واقعیت تغییرات و اصلاحاتی که بن سلمان به آن دست زده هم گفت که این اقدامات تلاشی برای پیام دادن به غرب از سوی بن سلمان است. او می خواهد از این طریق به غربی ها بگوید تغییر از طریق او حاصل خواهد شد این در حالی است که هیچ کدام از این تغییرات منجر به بازیابی حقوق مردم و شهروندان نشده است و در اصل اینها حقوق اولیه ای بوده که نباید مردم از آن محروم می شدند و حقوق واقعی حق آزادی بیان، برابری و کرامت انسانی است که بن سلمان هرگز به این موضوعات نپرداخته است. او اگر صادق بود باید به مردم حقوق کاملشان را می داد و زندان های عربستان را با افرادی که تنها گناهشان اظهار نظر یا نوشتن یک توییت انتقادی است، پُر نمی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید