محسن هاشمی: آمار قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می شود

    کد خبر :826462
محسن هاشمی: آمار قربانیان کرونا در تهران به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می شود

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر وجود برخی مشکلات در پروژه های تامین واکسن تولید داخل همچون تحریم ها تاکید کرد: رسانه ها نباید دو قطبی تامین واکسن از داخل و خارج کشور ایجاد کنند.

محسن هاشمی در سیصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) به موضوع شیوع کرونا ویروس در خیز پنجم اشاره کرد و افزود: متاسفانه به پیک پنجم کرونا رسیدیم که در حال رشد در تهران است و آمار قربانیان در تهران کم کم به مرز ۱۰۰ نفر در روز نزدیک می شود که نشان از عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و توصیه های دلسوزانه مبنی بر کنترل دورهمی ها و فعالیت های دورهمی انتخاباتی دارد که منجر به فاجعه خیز پنجم شده است.

وی افزود: در این شرایط از نظر مدیریت واکسیناسیون هم با مشکلاتی مواجه هستیم که عدم تحقق وعده مسئولین وزارت بهداشت پدیده نامناسبی در سفر ایرانیان به کشورهای همسایه ایجاد کرده که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. واکسن تولید داخل که افتخار آفرین است؛ بعضا پروژه تولید داخل به تولید انبوه نزدیک شده اما این فرایند نیازمند یک هم افزایی و همگرایی پروژه های تحقیقاتی برای استفاده از امکانات و تجهیزات، زیرساخت ها و مواداولیه است که ممکن است با مشکلات بسیاری به دلیل تحریم ها و حساسیت ایمنی و سلامت مواجه شود.

هاشمی ادامه داد: لازم است در کنار پروژه داخلی نسبت به تامین واکسن از کشورهای خارجی هم اقدام شود؛ چرا که برخی کشورهای همسایه به مرز ۵۰ درصد واکسیناسیون رسیده اند و ما هنوز کمتر از ۵ درصد دنبال می کنیم و این می تواند خسارت های روانی و اقتصادی و انسانی ایجاد کند که به مراتب فراتر از هزینه های تامین واکسن از خارج کشور است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: باید استراتژی ملی در ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شود و پروژه تامین واکسن به تاخیر نیافتد و در کنار این از رسانه ها نیز انتظار است به این موضوع نگاه سیاسی نکنند و حمایت در فضای کارشناسی مطرح کنند که ایجاد دو قطبی بین تامین واکسن از خارج و داخل ایجاد نشود و به این صورت سلامت عمومی تحت الشعاع نگاه و مسائل سیاسی نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید