محسنی‌ اژه‌ای: اسرائیل می‌ترسد به ما حمله کند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۱۵
    کد خبر :883371
محسنی‌ اژه‌ای: اسرائیل می‌ترسد به ما حمله کند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بیشترین دشمنی را آمریکا و اسرائیل با ایران دارند، گفت: اگر قدرت جمهوری اسلامی نبود، یک لحظه برای حمله نظامی به ما درنگ نمی‌کردند اما شما می‌بینید اسرائیل می‌ترسد به ما حمله کند چون هر اقدامی علیه ما انجام دهد، به نابودی خودش منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای امروز، 7 بهمن ماه، در اداره کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با اقشار مختلف مردم استان اظهار کرد: خداوند بر ما منت گذاشت و در زمانی به ما حیات بخشید که توفیق تنفس زیر پرچم ولی فقیه و زندگی در زمان حکومت او یعنی نایب خاص بقیه‌الله(عج) را داریم. امروز کسی بر نظام، ملت و کشور ما مدیریت عالی می‌کند که تعیین‌ شده از ناحیه پروردگار و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) است. شخصیتی والا، حکیم، دانا و باتقوا مدیریت عالی نظام ما را در دست دارد و ما افتخار خدمت در زیر این پرچم را داریم و باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

وی ادامه داد: اگر این فرصت‌ها را جهت اصلاح امور به کار بگیریم و بیشتر خدمت کنیم، خدا اجر دنیا و آخرت را به ما خواهد داد. این فرصت خدمت بسیار ارزشمند است؛ خصوصا همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم در این استان و این شهر مقدس خدمت‌رسانی می‌کنند، باید بدانند که اینجا مشهد امام رضا(ع) است و باید استان و شهری الگو باشد. بنابراین تکلیف ما در این استان حساس‌تر است. برخی کسری‌ها و کمبودها در این استان نازیباتر بوده و بی‌عدالتی در اینجا قبح بیشتری دارد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ما موظف به برقراری عدالت اجتماعی هستیم و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. برای تحقق عدالت اجتماعی در تمام جهات باید از فرصت‌های مختلف استفاده کنیم. برقراری عدالت اجتماعی یکی از اهداف نظام ماست. باید امروز که در آستانه فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، مقایسه کنیم چه مقدار به این عدالت اجتماعی نزدیک شده و چقدر دیگر باید تلاش کنیم.

محسنی اژه‌ای عنوان کرد: امروز به فضل پروردگار و با همت مردم، خداوند منت خاصی برای این ملت و کشور داشته است و سایه رحمت پروردگار بر سر این کشور مشاهده می‌شود. در طول این بیش از ۴۰ سال، دشمنان و شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها همه نوع فشاری را بر این کشور وارد کردند. هر کشور دیگری در برابر این همه فشار از پای در می‌آمد.

وی با اشاره به فشارهایی که دشمنان از اول انقلاب تا کنون بر ملت و کشور ما اعمال کرده‌اند، گفت: از اول انقلاب تا حالا ما در فشار اقتصادی دشمن هستیم. از ابتدا تا امروز همه گروه‌های سلط علیه ما کار می‌کنند. عملیات روانی انجام می‌دهند و به روش‌های مختلف سعی می‌کنند فساد را ترویج دهند. امروز دشمنان از فضای مجازی هم برای اقدام علیه ارزش‌های ما، نهایت سوء استفاده می‌برد. با وجود تمام این اقدامات دشمن، امروز در سال ۱۴۰۰ از لحاظ موقعیت جهانی، علمی، اجتماعی، امنیت و قدرت بازدارندگی ما در کجا قرار داریم؟ آیا از پا درآمدیم؟ برای ما ایجاد زحمت کردند، اما بدوت زحمت نمی‌توان به قله رسد. ایران با وجود تمام مشکلات، در برخی موضوعات رتبه ۳ و ۴ جهانی را دارد.

محسنی‌ اژه‌ای با اشاره به اینکه بیشترین دشمنی را آمریکا و اسرائیل با ما دارند، اضافه کرد: اگر قدرت جمهوری اسلامی نبود، یک لحظه برای حمله نظامی به ما درنگ نمی‌کردند، اما شما می‌بینید اسرائیل می‌ترسد به ما حمله کند و هر اقدامی علیه ما انجام دهد، به نابودی خودش منجر می‌شود. ایران مانند برخی کشورها نیست که آمریکا بتواند آن را تسخیر کند، جمهوری اسلامی در یک قدرتی قرار گرفته است که بزرگترین قدرت‌های نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی دنیا نمی‌توانند نسبت به آن هر غلطی خواستند، انجام دهند.

وی افزود: امروز ما باید با توکل بر خدا و با انسجام و تلاش بیشتر و تکیه بر ارزش‌های الهی به پیش برویم. پیروزی و شکست ما در رضایت یا عدم رضایت پروردگار است. امروز دولت ما، دولتی مصمم و انقلابی است که با تمام وجود برای رفع مشکلات تلاش می‌کند اما ممکن است تمام‌ مشکلات را نتواند در کوتاه مدت حل کند. امروز همه ما وظیفه داریم در جهت حل مشکلات تلاش کنیم. مسئولین در حال تلاش هستند، اما به هماهنگی و انسجام بیشتری نیاز داریم.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: شما در استان نماینده ولی فقیه، استاندار، فرماندار و سایر مسئولین را دارید. یک کارگروه مشترکی تشکیل و مسائل احصا و اولویت‌بندی شود هر میزانی که این کارگروه توانست مشکلات را حل کند، و برای حل بقیه مشکلات از مسئولین کشوری کمک بگیرد. من معتقدم بسیاری از مشکلات استان در خود استان قابل حل است. هر مقدار اختیاراتی که رئیس کل دادگستری استان لازم دارد، به او می‌دهیم تا مشکلات را حل کند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه امروز برخی از مفاسد اجتماعی و فرهنگی ضرر بیشتری از مفاسد اقتصادی دارد، گفت: چراکه که فساد اقتصادی و فساد فرهنگی از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند. اگر مسائل فرهنگی و اسلامی کمرنگ شد، نفوذ دشمت و فساد هم پشت سرش می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران، حق بیشتری بر گردن ما دارند، عنوان کرد: حتما باید برای حل مسائل خانوادگی خانواده ایثارگران، شعبه ویژه‌ای ایحاد شود و اختیارات لازمه به این شعبه داده خواهد شد. همچنین ما حتما باید به کسانی که توان مالی گرفتن وکیل ندارند، کمک و آنان را راهنمایی کنیم.

رئیس قوه قضائیه ضمن خواهش از مدیران استانی برای کمک به دستگاه قضایی، گفت: اگر فرصت کردید، به دادگستری‌ها سر بزنید. آمار زندانیان خراسان رضوی، شایسته این استان نیست. ما می‌خواهیم وقتی کسی وارد زندان می‌شود، پس از خروج اصلاح شده باشد، اما گاهی اوقات با توجه به کثرت جمعیت زندانیان، ایجاد چنین اصلاحی برای ما ممکن نیست.

محسنی‌ اژه‌ای همچنین با تاکید بر کوتاه کردن فرایندهای دادرسی، اظهار کرد: در فرایند جذب، آموزش و به کارگیری نیروهای شایسته برای کار در دستگاه قضایی، یک تغییرات اساسی باید ایجاد شود که در حال انجام این تغییرات هستیم.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: پرونده‌هایی که شاکی‌های زیادی دارند، از اول برای تشکیل آن‌ها برنامه‌ریزی شود، تا در عین استیفای حق مردم، کارهای تولیدی هم زمین نماند. در شرایط فعلی ما باید از تولید داخلی و فعالین اقتصادی حمایت کنیم و در جهت رفع موانع اقتصادی تلاش کنیم و از طرف دیگر اگر افراد فاسدی خواستد از شرایط سوء استفاده کنند و فشار را بر مردم بیشتر کنند، باید نسبت به آنان سختگیری‌های زیادی اعمال شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید