محرومیت از تحصیل به دلیل میهمانی مختلط دانشجویان پزشکی

    کد خبر :1031565
محرومیت از تحصیل میهمانی مختلط دانشجویان پزشکی

احکام انضباطی منع و محرومیت از تحصیل تا ۴ نیمسال تحصیلی برای دانشجویان ساختارشکن و برگزارکنندگان میهمانی مختلط در راستای اشاعه بی‌بندوباری در فضای مجازی در دانشگاه علوم پزشکی قم صادر شد.

مهران لاچینی دبیر کمیته انضباطی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در پی گزارش و متعاقباً اعتراض شدید جمعی از دانشجویان مبنی بر ساختارشکنی تعدادی از دانشجویان و ترویج اباحه‌گری و اشاعه بی‌بندوباری در فضای مجازی و برپا نمودن میهمانی مختلط، ضمن بررسی و پیگیری‌های انضباطی و نهایتاً دادرسی پرونده‌ها در کمیته انضباطی دانشگاه، جلسه کمیته انضباطی دانشگاه تشکیل و موضوع مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

به گزارش واحد رسانه نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، مهران لاچینی افزود: پس از وصول گزارش و متعاقباً پیگیری‌های متعدد و تحقیقات و بررسی‌های متقن توسط دبیرخانه کمیته انضباطی دانشگاه و انجام مصاحبه و تفهیم اتهام، جلسه کمیته انضباطی دانشگاه با حضور تمام اعضا برگزار و پس از استماع دفاعیات متخلفین، برای این افراد احکام انضباطی منع تحصیل از ۱ تا ۴ نیمسال تحصیلی صادر گردید.

وی اعلام کرد: احکام صادره در کمیته بدوی انضباطی دانشگاه انشاء و متعاقباً به دانشجویان ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیته انضباطی دانشگاه خطاب به دانشجویان عنوان داشت: امروز برخی جریان‌های منحط برای انحراف دانشجویان از رسالت اصلی خود که ” تحصیل علم، تولید دانش و تهذیب است ” تلاش می‌کنند با ایجاد مشغولیت فکری و درگیر نمودن فکر جوانان با فساد و رفتارهای ناپسند برای آنان ایجاد زحمت و دردسر نمایند و آنان را از مسیر مقدس علم باز دارند. لذا دانشجویان عزیز باید هوشیار بوده و از شرکت در چنین مراسمات و نیز انتشار آن در فضای مجازی پرهیز نمایند.

وی در پایان تأکید کرد کلیه شبکه‌ها، نرم‌افزارها و سکوهای مجازی که قابلیت دسترسی عام دارند، حریم عمومی محسوب و لازم است دانشجویان گرامی با رعایت ملاحظات قانونی و مطالعه دقیق آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی انضباطی و خصوصاً تخلفات رایانه‌ای، مخابراتی و مجازی در این حوزه‌ها حضور و فعالیت داشته باشند.

 همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید