محبوب ترین هاچ بک های بازار ایران

    کد خبر :1056968

خودروهای هاچ بک به دلیل ابعاد کامپکت خود برای مصارف شهری بسیار مناسب هستند و اگرچه در بازار کشورمان تنوع بالایی مشاهده نمی‌شود اما هستند مدل‌هایی که محبوبیت پیدا کردند.

بازتاب-باتوجه به ممنوعیت ورود خودرو برندهای خارجی، بازار کشورمان را برندهایی انحصاری دربرگرفتند که برخی از آنها تولید داخلی بوده و برخی دیگر مونتاژ داخل. از جمله مدل‌های تولید داخل باید به پژو 206، 207، تیبا و در میان مدل‌های مونتاژی باید به ام وی ام اس 110 و برخی دیگر اشاره کرد.

در این مطلب قصد داریم به محبوب‌ترین‌هاچ بک‌های بازار ایران یا همان کشورمان بپردازیم.

1-پراید 111

محبوب ترین هاچ بک

این محصول هاچ بک سایپا دارای طول 3.5 متری، حجم موتور 1300 سی سی و مصرف سوخت 6.5 لیتری در هر 100 کیلومتر است. اگرچه پراید 111 تولید آن دیگر صورت نمی‌گیرد، اما مدل‌های دست دوم آن بسیار محبوب است. شاید این مدل چندان ایمنی رانندگی ندارد، اما ابعاد کوچک آن موجب شده برای مصارف شهری عالی باشد. البته بانوان هم علاقه بسیاری به این مدل دارند.

2-تیبا 2

محبوب ترین هاچ بک

این خودرو هاچ بک دارای طول 3.9 متری، حجم موتور 1500 سی سی و مصرف سوخت 6.5 لیتری در هر 100 کیلومتر است. همچنین باید به قدرت موتور 81 اسب بخاری آن هم اشاره کرد. مدل دارای طراحی جذابی بوده که توانسته نظر علاقمندان را جلب کند. سایپا برای تیبا 2 سنگ تمام گذاشته و در حال حاضر نیز تیراژ آن ادامه دارد. در حقیقت سایپا با حذف پراید سعی کرده تیبا را جایگزین کند و موفق هم بوده است.

3- ام وی ام 110 اس

محبوب ترین هاچ بک

این خودرو هاچ بک دارای طول 3.6 متری، حجم موتور 1000 سی سی و مصرف سوخت 6.5 لیتری در هر 100 کیلومتر است. قدرت پیشرانه آن 68 اسب بخاری بوده و چندان سریع نیست و برای مصارف شهری گزینه جذابی تلقی می‌شود. ام وی ام 110 اس از نظر ایمنی نسبت به مدل‌های داخل برتری داشته و با طراحی بروز و مشخصات فنی مناسب، در استفاده شهری می‌تواند نیاز مخاطب خود را برآورده سازد.

4-پژو 206

محبوب ترین هاچ بک

طول بدنه 206 به 3.8 متر رسیده و از پیشرانه 1400 سی سی با قدرت 75 اسب بخاری بهره می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی آن به 6.6 لیتر می‌رسد. پژو 206 خودروی هاچ بک قدیمی و محبوب در بازار ایران بوده و محبوبیت آن در سطحی بالا بود که تاکنون 5.5 میلیون دستگاه از این خودرو راهی بازار جهان شد. در کشورمان نیز تیراژ بالایی توسط ایران خودرو صورت گرفت.

5-پژو 207

محبوب ترین هاچ بک

پژو 207 هاچ بک جذابی بوده که بیشتر جوانان را همچون 206 هدف قرار می‌دهد. خودرویی که در واقع نسخه پلاس 206 بوده اما با نام 207 به فروش می‌رسد. ایران خودرو این هاچ بک را در دو مدل اتوماتیک و دستی به فروش می‌رسد. بنابراین به جرات باید این محصول ایران خودرو را از هاچ بک‌های بسیار محبوب بازار دانست که توانسته علاقمندان بسیاری را به خود اختصاص دهد.

البته باید بیان داشت که آمار فروش 206 نسبت به 207 بیشتر بوده و مدل‌ جدیدتر با ویژگی‌ها و ظاهر بهتر همچنان عقب است. در بخش فنی و پیشرانه تغییرات جزئی در آن صورت گرفت اما اختلاف فنی بسیار زیادی با مدل 206 ندارد.

همانطور که در لیست فوق اشاره شده این مدل‌ها از خودروهای هاچ بک محبوب بازار ایران هستند که در خیابان بسیار هم دیده می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید