مجهز شدن ۵۱ شهر به سامانه رصد تجهیزات بیولوژیک و هسته‌ای

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۱۰
    کد خبر :641106

سردار جلالی گفت: تا اواسط سال ۱۳۹۹، ۵۱ شهر ایران به وسیله تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی و هسته‌ای مجهز خواهد شد.

 

غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت قابل توجهی در بومی‌سازی پدافند‌های زیستی، شیمیایی، هسته‌ای و سایبری پیدا کردیم که این نشان‌دهنده اثرات مثبت تحریم‌هاست که نشان می‌دهد در صورت مدیریت شرایط ما می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

 

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل در حال حاضر ۲۰۰ محصول پایه تولید داخل در حوزه سایبری در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده که پیش از این هیچ یک از این محصولات را در اختیار نداشته‌ایم. برای مثال سامانه استراتژیک «اسکادا» تولید شده که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.

به گزارش دانشجو،وی با بیان این‌که رشد تولید محصولات داخلی می‌تواند تضمین امنیت ۱۰۰ درصدی را برای ایران به ارمغان بیاورد، ادامه داد: امروز نخستین آزمایشگاه «BSL۳» افتتاح می‌شود که برای نخستین بار در کشور تولید شده و امکان رصد بسیاری از تهدیدات بیولوژیک را خواهد داشت. امروز تعداد زیادی از این تجهیزات در حال ساخت و نصب هستند و نخستین آن در حرم امام رضا (ع) نصب شده و کار خود را آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید