مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کرد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳
    کد خبر :877676
مجلس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کرد

جلسه علنی صبح امروز ( یکشنبه 19 دیماه) مجلس شورای اسلامی به بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1401 کل کشور اختصاص داشت.

نمایندگان مجلس در این جلسه پس از استماع سخنان رئیس جمهور کشورمان و توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه و دلایل موافقان و مخالفان کلیات این لایحه، در نهایت از مجموع 261 نماینده حاضر کلیات بودجه سال آینده را با174 رای موافق، رای 76 مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب رساندند.

بودجه سال 1401 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (36.310.704.628.000.000) ریال است.

براساس مصوبه جدید مجلس در مورد نحوه رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی، با تصویب کلیات لایحه بودجه 1401، جزییات آن به کمیسیون تلفیق رفته تا کار کارشناسی نمایندگان مجلس بر روی آن انجام شود.

به گزارش تسنیم، طبق تغییرات صورت گرفته در آیین نامه داخلی مجلس، با تصویب کلیات بودجه در صحن علنی، نمایندگان مجلس حداکثر 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند. همزمان با ارائه پیشنهادات وکلای ملت، کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارد تا جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار دهد که البته این فرصت 15 روزه با موافقت هیئت رئیسه مجلس قابلیت تمدید برای 15 روز دیگر را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید