مجلس نمایندگان آمریکا طرحی علیه چین تصویب کرد

    کد خبر :654309

تصویب طرحی در مجلس نمایندگان آمریکا درباره برخی اختلافات داخلی چین، واکنش تند پکن را در پی داشت.

 

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز، در ادامه دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی کشورهای دیگر، طرحی را درخصوص برخی اختلافات مذهبی-فرقه‌ای در کشور چین تصویب کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نمایندگان آمریکایی با ۴۰۷ رای موافق و ۱ رای مخالف، از دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» خواستند تا فشارها به دولت چین را به دلیل برخی اقدامات در استان «سین‌کیانگ» افزایش دهند.

 

به گزارش فارس،این طرح در مرحله بعد باید در مجلس سنای آمریکا نیز مورد تصویب قرار بگیرد و سپس برای اجرایی و تبدیل شدن به قانون، توسط ترامپ امضا شود.

 

دولت چین نیز امروز در واکنش به این تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قویاً با این طرح مخالف بوده و آن را دخالت در امور داخلی خود می‌داند.

 

به نوشته رویترز، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه مسائل استان سین‌کیانگ جزو امور داخلی این کشور است، به آمریکا هشدار داد این اشتباه خود را اصلاح کرده و مانع تبدیل شدن آن به قانون شود.

 

پکن همچنین تاکید کرد که با توجه به تحولات آتی این دخالت‌ها، واکنش مناسب به واشنگتن را اتخاذ خواهد کرد.

 

پیش از این نیز دولت چین گفته بود که پکن قصد دارد دیده‌بان حقوق بشر را به دلیل دخالت در امور داخلی خود و همچنین نقش آن در حمایت از آشوب‌ها در هنگ‌کنگ تحریم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید