مجلس اعیان انگلیس خواستار حمایت صریح لندن از برجام شد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
    کد خبر :103342

«دیوید هاول» رئیس کمیته روابط بین الملل مجلس اعیان انگلیس در نامه ای خطاب به بوریس جانسون وزیر امور خارجه این کشور، خواستار حمایت صریح لندن از توافق هسته ای شد.

در این نامه که در تارنمای مجلس اعیان منتشر شده آمده است: اکنون زمان مناسبی است تا آینده برجام مورد توجه قرار گیرد. «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اخیرا حمایت مجدد این کشور را از برجام مورد تاکید قرار داده است؛ این در حالی است که مواضع دولت آمریکا و کنگره امکان دارد که این توافق را در معرض خطر قرار دهد.
این نامه می افزاید: بریتانیا به عنوان یکی از کشورهای کلیدی مذاکرات هسته ای باید در حمایت از توافقی که توانست از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند، صریح باشد.
نامه یادشده ادامه می دهد: هر گونه اقدام بیشتر و یک جانبه آمریکا برای مانع‌تراشی در مسیر برجام، با منافع امنیتی و بلند مدت بریتانیا در منطقه شامل گسترش روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد.
در این نامه به دولت انگلیس توصیه شده که به رغم مواضع آمریکا، باید در حمایت از برجام صریح باشد.
نامه یادشده در پایان این سئوال را از وزیر امور خارجه انگلیس مطرح می سازد که ‘آیا قادر هستید به ما اطمینان دهید که موضع دولت بریتانیا بر همین اساس (حمایت صریح از برجام) خواهد بود و اینکه از چه فرصت های کلیدی برای اثبات حمایت سازنده خود از برجام بهره خواهید برد.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید