مجسمه ناصر حجازی رونمایی می‌شود

    کد خبر :661578
مجسمه ناصر حجازی رونمایی می‌شود

مجسمه ناصر حجازی به مناسبت تولد این دروازه بان نامدارساخته مرتضی آرین رونمایی می‌شود.

 

مرتضی آرین – خالق مجسمه ناصر حجازی- درباره اثرش گفت: ساخت این اثر به همت سازمان زیباسازی شهر تهران بوده است. اوایل آذر ماه با من تماس گرفتند و طبق صحبت های انجام شده قرار شد که من مجسمه دروازه بان نامدار تیم ملی را بسازم.

 

وی افزود: زمان ما خیلی کم بود و در ابتدا ماکت را ساختیم که مورد تایید خانواده ناصر حجازی قرار گرفت و زمانی‌که سازمان زیباسازی شهر تهران هم ماکت را تایید کرد، ساخت مجسمه را شروع کردم. همچنین زمان ساخت خیلی کم بود و مجبور بودیم کار دو ماهه را در عرض ۲۰ روز انجام دهیم.

 

به گفته این مجسمه ساز، این اثر امروز (۲۵ آذر ماه) نصب و (فردا ۲۶ آذر ماه) ساعت ۱۵ با حضور اعضای شورای شهر تهران رونمایی می شود. بخش غربی بلوار فردوس به نام مرحوم ناصر حجازی نامگذاری شده است چراکه کمپ باشگاه استقلال در آنجا قرار دارد و به همین دلیل این مجسمه در آن جا نصب و رونمایی می‌شود.

 

آرین گفت: این مجسمه نیم تنه است و ما یک توپ به زیر دست ناصر حجازی اضافه کردیم زیرا می‌خواستیم ابهت یک رهبر فوتبال را نشان دهیم. همچنین جنس اثر بتن گلاسه است. لایه بیرونی آن ضد حریق و لایه داخلی بتن گلاسه است.

 

به گزارش ایسنا ، ناصر حجازی دروازه بان نامدار تیم ملی، دومین دروازه بان برتر قرن بیستم قاره آسیا، بهترین دروازه بان تمام ادوار جام ملت های آسیا و … است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید