مجادله لفظی «ابراهیم جعفری» با یک وزیر عربستانی در اتحادیه عرب

    کد خبر :368072

وزیر خارجه عراق که در نشست اخیر اتحادیه عرب درخصوص بحران و جنگ یمن اظهار نظر کرده بود با وزیر مشاور دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی مجادله کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از الجزیره، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق که در نشست اتحادیه عرب شرکت کرده بود در سخنرانی خود در این نشست به بحران یمن پرداخت و ابراز امیدواری کرد که یمن به وضع سابق خود بازگردد.

وی در این سخنرانی خود به بلقیس ملکه سرزمین «سبا» (یمن) اشاره کرد و گفت این کشور روزگاری حاکم دانایی مانند بلقیس داشته و در اشاره به این مسأله بخشی از آیه ۳۴ سوره نمل را قرائت کرد و گفت: «إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا» (پادشاهان چون به دیاری حمله آرند آن کشور را ویران سازند).

در پاسخ به این اظهار نظر وزیر خارجه عراق، «احمد القطان» وزیر مشاور دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی گفت که شاهان عربستان خدمات زیادی به کشورهای عربی داشته اند و ریاض به دنبال جنگ در یمن نبوده است. وی ضمن متهم کردن انصار الله به پیروی از ایران مدعی شد که این جنگ خواسته ایران و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور در یمن بوده که عربستان را مورد هدف قرار می دهند.

ابراهیم جعفری که در حین سخنرانی وزیر سعودی از جلسه خارج شده بود بعد از بازگشت به سالن اجلاس ضمن انتقاد شدید اللحن از برداشت وزیر سعودی به او گفت که منظور او از ذکر آیه قرآن شاهان عربستان نبوده است و وزیر عربستانی را به تأویل و تفسیر غلط حرفهای خود متهم کرد.

وی تأکید کرد که شجاعت کافی را دارد که اگر نظری دارد نظر خود را با صراحت بیان کند و وزیر سعودی حق نداشته از غیاب او برای اظهار نظر درباره سخنان او استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید